Mor el matemàtic canadenc Louis Nirenberg als 94 anys

28/01/2020

Louis Nirenberg va venir a l'FME el juny del 2016, inaugurant el cicle de conferències Col·loqui FME-UPC.

Ens fem ressò de la mort el pasat 26 de gener als 94 anys d'edat de Louis Nirenberg, autor de contribucions que han transformat espacialment el camp de les equacions en derivades parcials

Louis Nirenberg (Hamilton, Canada, 1925) està considerat un dels analistes més rellevants del segle XX. Va rebre el premi Abel, juntament amb John F. Nash Jr., l'any 2015. Es va graduar a McGill University, Montreal i va obtenir el màster i el doctorat a New York University els anys 1947 i 1949 respectivament, on va romandre com a professor. Ha fet contribucions fonamentals en l'estudi d'equacions en derivades parcials lineals i nolineals i en les aplicacions a l'anàlisi complexa i la geometria.

Nirenberg va treballar la major part de les vegades en col·laboració amb altres matemàtics, i va desenvolupar una impressionant tasca de formació, amb 46 estudiants de doctorat, tots ells a la Universitat de Nova York: un d'ells va ser el professor Xavier Cabré, catedràtic a la Universitat Politècnica de Catalunya.

Louis Nirenberg a l'FME