Mor als 91 anys Gabriel Ferraté, exrector de la UPC.

El llegat que ha deixat el rector Ferraté a l’FME ha estat molt significatiu: va ser peça clau en la creació de la Facultat de Matemàtiques i Estadística l'any 1987.

L'11 de febrer vam assabentar-nos de la mort del professor Gabriel Ferraté, rector de la Universitat Politècnica de Barcelona de 1972 a 1976 i de la ja anomenada Universitat Politècnica de Catalunya de 1978 a 1994.

Tal com diu l’actual rector de la UPC, Dr. Daniel Crespo Artiaga en el correu que ens ha adreçat a tota la comunitat UPC “Gabriel Ferraté va ser un visionari. Pioner de la introducció de la robòtica i la informàtica a Catalunya, va ser l’artífex que va convertir un conjunt d’escoles d’enginyeria i arquitectura en una universitat moderna “.

El llegat que ha deixat el rector Ferraté a l’FME ha estat molt significatiu: va ser peça clau en la creació de la Facultat de Matemàtiques i Estadística: l’origen de l’FME es deu a una carta del president Pujol adreçada al rector de la UPC d'aquell moment, Gabriel Ferraté, que amb data 11 d’abril del 1987 deia:

Ferraté, sé que la Hewlett-Packard s’ha queixat de que no troba “matemàtics empresarials”. Què és un matemàtic empresarial? És greu que no en tinguem? Convé que creem aquests estudis? Podem fer-ho?

Cordialment, Jordi Pujol.

L'FME proposa adherir-nos al minut de silenci que es farà demà, dimarts, 13 de febrer a les 12 h a tots els centres de la UPC: Estudiantat, professorat i PAS FME, ens trobarem a les 11h55 a l’entrada de la Facultat per retre tots junts aquest homenatge al rector Gabriel Ferraté.