Meritxell Pacheco, llicenciada en Matemàtiques per l'FME, obté el premi Abertis-UPC en la modalitat de Treball Final de Màster

25/05/2016

La XIIIa edició d'aquests premis, presidits pel rector de la UPC Enric Fossas, es van lliurar dimarts 24 de maig amb la presència de Salvador Alemany, president d'Abertis i de Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

El president d'Abertis, Salvador Alemany i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, han lliurat aquest dimarts 24 de maig el XIII Premi Abertis. El premi a la modalitat de tesi doctoral ha estat atorgat a Carlos Llorca García, doctor per la Universitat Politècnica de València  amb la seva tesi doctoral Anàlisi de l'avançament en carreteres convencionals i proposta de models per a la millora del disseny i de la senyalització de les mateixes. Aquesta distinció, dotada amb 10.000 euros, reconeix a la millor tesi doctoral presentada a diferents universitats espanyoles durant el 2015.

En la modalitat de tesines i treballs de final de carrera o màster, el premi ha recaigut en Meritxell Pachecho Paneque (titulada en matemàtiques per l'FME i màster a l'ETSEIB) amb una investigació titulada Estimacions de paràmetres de trànsit a través de l'anàlisi de dades de vehicles connectats. El guardó està dotat amb 4.000 euros.

Aquesta edició del premi Càtedra Abertis-UPC és la que ha tingut un major èxit de convocatòria en els 13 anys d'història. En total, s'han rebut 37 candidatures (17 per a la modalitat de tesi doctoral i 20 per a la modalitat de tesina, treball final de carrera o de màster), una xifra rècord en les dues modalitats.