Meritxell Pacheco, llicenciada en Matemàtiques per l'FME, obté el premi Abertis-UPC en la modalitat de Treball Final de Màster

La XIIIa edició d'aquests premis, presidits pel rector de la UPC Enric Fossas, es van lliurar dimarts 24 de maig amb la presència de Salvador Alemany, president d'Abertis i de Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

El president d'Abertis, Salvador Alemany i el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, han lliurat aquest dimarts 24 de maig el XIII Premi Abertis. El premi a la modalitat de tesi doctoral ha estat atorgat a Carlos Llorca García, doctor per la Universitat Politècnica de València  amb la seva tesi doctoral Anàlisi de l'avançament en carreteres convencionals i proposta de models per a la millora del disseny i de la senyalització de les mateixes. Aquesta distinció, dotada amb 10.000 euros, reconeix a la millor tesi doctoral presentada a diferents universitats espanyoles durant el 2015.

En la modalitat de tesines i treballs de final de carrera o màster, el premi ha recaigut en Meritxell Pachecho Paneque (titulada en matemàtiques per l'FME i màster a l'ETSEIB) amb una investigació titulada Estimacions de paràmetres de trànsit a través de l'anàlisi de dades de vehicles connectats. El guardó està dotat amb 4.000 euros.

Aquesta edició del premi Càtedra Abertis-UPC és la que ha tingut un major èxit de convocatòria en els 13 anys d'història. En total, s'han rebut 37 candidatures (17 per a la modalitat de tesi doctoral i 20 per a la modalitat de tesina, treball final de carrera o de màster), una xifra rècord en les dues modalitats.