Matemàtiques: guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere

Editada per la Xarxa Vives dins de la col·lecció Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere, és una iniciativa pionera a Europa.

Matemàtiques: guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere

Les Matemàtiques són una disciplina de les anomenades STEM, que presenten una de les menors proporcions d'estudiantes i investigadores dones de tot l'àmbit universitari.

La Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere de Matemàtiques ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que permeten desmasculinitzar aquest àmbit i visibilitzar els models femenins per potenciar l’accés de les dones als estudis de grau.

La docència universitària amb perspectiva de gènere

La col·lecció Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere de la Xarxa Vives ha esdevingut el primer recurs en introduir la sensibilitat al gènere de manera específica en 17 disciplines diferents. Les guies ofereixen al professorat universitari eines docents per fer una docència que evite les interpretacions parcials o esbiaixades que parteixen de l’home com a subjecte universal.

Més informació al web de la Xarxa Vives.