Maria Bauzà, matemática i enginyera CFIS-UPC, i el seu projecte per ensenyar els robots a interactuar amb el món.

15/06/2018

Va estudiar Matemàtiques i Enginyeria Física al CFIS i actualment està fent el doctorat al prestigiós MIT.

Al blog del MIT  es relata com setze equips d'enginyers es van reunir a Nagoya, Japó, per al 2017 Amazon Robotics Challenge, on van presentar robots capaços d'eliminar elements dels contenidors i col·locar-los en caixes.

Maria Bauzà, estudiant de postgrau, va ser qui va exercir el paper de líder de planificació de tasques per a l'Equip MIT-Princeton, i va arribar a la conclusió que en els exemples presentats pels diferents equips faltava alguna cosa. Els robots feien el que hi havia al codi: es prem un botó i l'executen, sense que hi hagi més variables en el procés.

Estudiant de matemàtiques i enginyeria física al CFIS-UPC, i actualment estudiant visitant al MIT, Bauzà va treballar en diversos projectes relacionats amb l'aprenentatge automàtic en els robots. Ara, per la seva tesi doctoral, Bauzà està desenvolupant algoritmes d'aprenentatge automàtic i programari per millorar la interacció dels robots amb el món, amb suport de l'equip multidisciplinari de MCube.