Lliurament de premis de la RSME i la Fundació BBVA amb matemàtics FME com a flamants protagonistes

3 joves matemàtics FME van ser guardonats: Xavier Fernández-Real amb el premi José Luis Rubio de França, i Robert Cardona i Óscar Rivero amb el Premi Vicent Caselles.

El proppassat 4 d'octubre va tenir lloc la cerimònia de lliurament dels Premis de la RSME i la Fundació BBVA La gala va reunir una nodrida representació de la comunitat matemàtica per acompanyar els 10 matemàtics i matemàtiques guardonats amb els sis Premis Vicent Caselles; el Premi José Luis Rubio de França i les tres Medalles de la RSME d'aquest 2023.

La presidenta de la RSME, Eva A. Gallardo, va ressaltar en la seva intervenció la creativitat i l'originalitat del treball dels premiats, així com l'estímul que aquests guardons suposen per al desenvolupament d'una carrera investigadora excel·lent.

A continuació, va ser el torn de Xavier Fernández-Real (matemàtic format a l'FME-CFIS), investigador postdoctoral a l'Institut de Matemàtiques de l'École Polytechnique Federale de Lausanne (Suïssa), reconegut amb el premi José Luis Rubio de França. Aquest guardó és dirigit a joves matemàtics de fins a trenta-dos anys, espanyols o que hagin fet la seva feina a Espanya, dotat amb una Start-up grant de 35 000 euros amb què la Fundació BBVA recolzarà la seva investigació durant els pròxims tres anys.

Finalment, es va donar pas als Premis Vicent Caselles de la Fundació BBVA i l'RSME, uns guardons que van néixer el 2015 per reconèixer i incentivar el talent de joves investigadors en matemàtiques i incrementar a l'espai públic la visibilitat d'aquesta disciplina. Cada any es concedeixen sis premis, cadascun dotat amb 2000 euros, a investigadors menors de trenta anys que tinguin nacionalitat espanyola o que hagin fet el seu treball de recerca a una universitat o centre científic d'Espanya.

Els guardonats aquest any han estat Robert Cardona Aguilar (matemàtic FME), professor ajudant doctor a la Universitat de Barcelona; Claudia García López, professora ajudant doctora a la Universitat de Granada; Roberto Giménez Conejero, investigador postdoctoral a l'Institut de Matemàtiques Alfréd Rényi (Hongria); Paula Gordaliza Pastor, professora ajudant doctora a la Universitat Pública de Navarra i investigadora al Basque Center for Applied Mathematics (BCAM); Óscar Rivero Salgado (matemàtic FME-CFIS), professor ajudant doctor a la Universidade de Santiago de Compostela; i María Soria Carro, Hill Assistant Professor a la Universitat de Rutgers (Nova Jersey, Estats Units).

Enhorabona a tots els premiats, especialment als matemàtics formats a l'FME Xavier Fernández-Real, Robert Cardona i Óscar Rivero.