L'FME s'emporta 5 reconeixements dels premis atorgats per l'Institut d'Estudis Catalans - convocatòria Sant Jordi 2024

Els premiats han estat Franco Coltraro (Premi IEC de la Secció de Ciències i Tecnologia de Ciències de l'Enginyeria), Pablo Nicolàs i Roger Gómez (guanyador i accèssit del Premi Évaiste Galois, respectivament) i Alejandro Basilio Galván i Pedro López (guanyador i menció del Premi Emmy Noether, respectivament).

A la diada de Sant Jordi 2024 s'han atorgat els Premis de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) d'enguany i l'FME se n'endú 5:

En Franco Coltraro Ianiello ha guanyat el premi Premi IEC de la Secció de Ciències i Tecnologia de Ciències de l’Enginyeria (en honor d’Isabel de P. Trabal i Tallada) pel treball Robotic manipulation of cloth. Mechanical modeling and perception (Manipulació robòtica de teles: modelització mecànica i percepció). Es tracta d'un premi triennal per a la millor tesi doctoral en els darrers cinc anys.

En Franco ha realitzat la seva tesi doctoral en el programa de Doctorat de Matemàtica Aplicada de l'FME sota la direcció de Jaume Amorós i Maria Alberich. Actualment és investigador postdoctoral del Consejo Superior de Investigaciones Científiques (CSIC) a l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC-UPC), i també Professor Associat al Departament de Matemàtiques de la UPC.
Els següents premis són convocats de la Societat Catalana de Matemàtiques, filial de l'IEC:

El Pablo Nicolás ha guanyat el premi Premi Évariste Galois de la Societat Catalana de Matemàtiques pel treball A promenade on singular symplectic geometry (Un passeig per la geometria singular simplèctica).

El Pablo va fer el seu TFM sota la direcció d'Eva Miranda.

El Roger Gómez és accèssit al Premi Évariste Galois pel treball Limit distribution of Hodge spectral exponents of plane curve singularities (Distribució límit dels exponents espectrals de Hodge per singularitats de corbes planes).

El Roger va dur a terme el seu TFM sota la direcció de Josep Àlvarez i Maria Alberich.

Tant el Pablo com el Roger actualment són estudiants de doctorat del Programa de Doctorat de Matemàtica Aplicada de l'FME.

L'Alejandro Basilio Galván Pérez-Ilzarbe ha rebut el premi ex-aequo Premi Emmy Noether pel treball Properties of triangular partitions and their generalizations (Propietats de les particions triangulars i les seves generalitzacions).

L'Alejandro, actualment estudiant del MAMME, va realitzar el seu TFG sota la codirecció de Marc Noy i Sergi Elizalde Torrent al Darmouth College.

El Pedro López Sancha ha rebut la menció ex-aequo al Premi Emmy Noether pel treball Bernstein-Sato theory for determinantal ideals in positive characteristic (Teoria de Bernstein-Sato per ideals determinantals en característica positiva).

El Pedro, actualment estudiant del MAMME, va realitzar el seu TFG sota la codirecció de Josep Àlvarez i en Eamon Quinlan-Gallego a la Universitat d'Utah.

A tots ells, enhorabona per aquesta gran collita!

Més d'una setantena de reconeixements en els Premis Sant Jordi de l'IEC

L’acte de lliurament dels Premis Sant Jordi de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) s'ha celebrat el dia de Sant Jordi, 23 d’abril, a la seu de l’IEC. Teresa Cabré, presidenta de l’IEC, va presidir l’acte, conjuntament amb la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, acompanyades de la consellera de Territori, Ester Capella, i d’altres personalitats com els rectors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Daniel Crespo, i de la Universitat de Barcelona (UB), Joan Guàrdia, l’alcalde de Xàtiva, Roger Cerdà, els regidors de l’Ajuntament de Barcelona, Lluís Rabell i Janet Sanz i l’Equip de Govern de l’Institut.

Aquests premis i de borses d’estudi de l’IEC fa més d’una setantena de reconeixements, entre els quals el Premi Prat de la Riba, instituït l’any 1916, a persones i entitats que promouen la investigació científica i la difusió de tots els elements de la cultura catalana.