L'exposició itinerant sobre Fotografia Matemàtica d'ABEAM arriba a l'FME

És un recull de les fotografies presentades al concurs de Fotografia Matemàtica de l’ABEAM (Associació de Barcelona sobre l'Estudi i l'Aprenentatge de les Matemàtiques).

Concurs de Fotografia Matemàtica de l’ABEAM

La fotografia matemàtica és una eina per a la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques on el protagonista sempre és l’estudiant. Per això, la proposta que fem pretén motivar als docents de tots els àmbits a plantejar activitats al voltant de fotografies matemàtiques.

Història del concurs

El "concurs de fotografia matemàtica” es va iniciar el curs 1999-2000 per celebrar l’Any Mundial de les Matemàtiques.

A la primera edició del concurs hi varen participar 22 centres educatius. Les fotografies es presentaven enganxades en cartolines d’unes dimensions establertes a les bases.

Actualment, amb el ràpid desenvolupament de la fotografia digital ha fet que la participació en el Concurs de Fotografia Matemàtica s’hagi incrementat molt en els darrers cursos. En l’última edició hi han participat més de 250 centres educatius i més de 30000 alumnes.

El grup de fotografia matemàtica d’ABEAM que gestiona el Concurs és actualment d'11 professors i professores de Matemàtiques.