La professora del Departament de Matemàtiques de la UPC Eva Miranda rep la distinció ICREA Academia

L'acte de lliurament que va tenir lloc el 24 de juliol a la Sala Gòtica del Palau de la Generalitat de Catalunya i va ser presidit pel Conseller d'Empresa i Coneixement, Santi Vila.

Els professors i investigadors de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Irene Arias, Albert Cabellos, Ramon Codina, Jordi Martorell i Eva Miranda han rebut el 24 de juliol les distincions ICREA Acadèmia 2016, uns guardons que els permetrà, en els propers cinc anys, ampliar la seva dedicació a la recerca i comptar amb un ajut de 40.000 euros.

Més informació a l'enllaç UPC i a la nota de premsa del Govern de la Generalitat.

Dels cinc guardonats UPC, destaquem el perfil d' Eva Miranda, professora del Departament de Matemàtiques de la UPC:

Eva Miranda

Així mateix, la professora Eva Miranda, del Departament de Matemàtiques, ha estat distingida amb l’ICREA Academia en l’àrea de matemàtiques i ciències experimentals. Centra la seva activitat de recerca en la geometria simplèctica i de Poisson, i les seves interaccions amb els sistemes dinàmics. L'any 2009 va iniciar, juntament amb l’investigador Victor Guillemin, del Massachusetts Institute of Technology (MIT), una branca de la Geometria de Poisson: la geometria b-simplèctica. Aquestes estructures modelen, entre d'altres, problemes en mecànica celeste com el problema restringit de 3-cossos. La recerca d'Eva Miranda s'orienta a interrelacionar els aspectes geomètrics i dinàmics de les varietats b-simplèctiques i estudiar les seves aplicacions. Forma part del grup de recerca en Geometria de Varietats i Aplicacions (GEOMVAP) i imparteix docència a l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB) i la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).

Ha estat distingida aquest any 2017 amb una Chaire d'Excellence de la Fondation Sciences Mathématiques de Paris, compartida en aquesta edició amb el professor Timothy Gowers, de la Universitat de Cambridge i Medalla Fields 1998. Eva Miranda és la primera Chaire d’Excellence que es concedeix a un matemàtic a Espanya i és la segona dona al món a obtenir-la. Enguany, Miranda també ha estat seleccionada com a professora visitant distingida (Giovanni Prodi Chair) a la Universitat de Würzburg, a Alemanya.