La UPC, líder en Matemàtiques i Ciències de la Computació en el Leiden Ranking

18/06/2021

La UPC es consolida com la primera universitat espanyola en producció científica en Matemàtiques i Ciències de la Computació, en el Leiden Ranking 2021.

La UPC, líder en Matemàtiques i Ciències de la Computació en el Leiden Ranking

El CWTS Leiden Ranking 2021, editat pel Centre for Science and Technology Studies de la Leiden University (Països Baixos), se centra en l’avaluació de la producció científica de més de 1.200 universitats d’arreu del món a partir de l’anàlisi d’una sèrie d’indicadors bibliomètrics que s’agrupen en quatre grans àmbits: impacte (citacions), col·laboració científica (coautories), accés obert i gènere. Els indicadors, que en aquesta edició fan referència al quinquenni 2016-2019, s’extreuen de la base de dades Web of Science.

En la darrera edició d’aquest rànquing, publicat el 2 de juny, la UPC lidera la producció científica de l’Estat en el camp de les Matemàtiques i les Ciències de la Computació, on se situa en la 7a posició d’Europa i en el lloc 76 del món. A més de les Matemàtiques i les Ciències de la Computació, aquesta àrea inclou també altres disciplines de l’àmbit de l’Enginyeria com són les Telecomunicacions, l'Elèctrica i l'Electrònica, la Robòtica, l'Enginyeria Industrial, o l'Automàtica i els Sistemes de Control.

D’altra banda, la UPC destaca també pel volum de publicacions en el camp de la Física i l'Enginyeria, on se situa com la 3a universitat de l’Estat, en el lloc 56 d’Europa i en el 234 del món.

Més informació al web UPC.