La professora Tere Martínez-Seara impartirà la lliçó inaugural del curs 2021-2022 de l'FME dedicat a Andrei N. Kolmogórov

L'acte tindrà lloc dimecres 27 d'octubre 2021 a les 12.30 h a la sala d’actes de la Facultat. Tothom hi és convidat, acte presencial obert a tota la comunitat matemàtica i estadística. Pòster  Invitació

• Es gravarà la sessió i es podrà trobar al canal YouTube de l'FME.
  • La sala d’actes de l’FME reuneix els criteris de seguretat i es contemplaran les mesures sanitàries acordades per la UPC.

Títol de la ponència inaugural:

Kolmogórov: la K del teorema KAM

Tere Martínez-Seara

Doctora en matemàtiques per la UB, 1991, és catedràtica de Universitat al Dep. de matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya i és investigadora ICREA Academia des del 2019.

És la Investigadora principal del grup de Sistemes Dinàmics de la UPC, format per més de 25 investigadors i reconegut com a Grup de Recerca Consolidat per la Generalitat de Catalunya. El grup treballa en aspectes teòrics i computacionals de Sistemes Dinàmics de dimensió finita i infinita, amb especial en aquells provinents de models de mecànica celest i neurociència matemàtica. Ha dirigit 9 tesis doctorals i actualment té tres estudiants realitzant la seva tesi.

Va rebre el premi Barcelona Dynamical Systems Prize al 2015, i va obtenir una Eisenbud Professorship (Simons Foundation) at MSRI (U. Berkeley) la tardor del 2018.

Pertany al comité editorial de vàries revistes científiques com són: Nonlinearity, SIAM Journal of Applied Dynamical Systems, Journal of dynamics and differential equations i Nonlinear Differential Equations and Applications.

Tere M-Seara treballa en el desenvolupament de eines analítiques per l'estudi global dels sistemes dinàmics; tant en l'obtenció de resultats d'estabilitat com, sobretot, en la obtenció de dinàmica inestable com és la dinàmica caòtica i la difusió d'Arnold.

Els seus treballs han donat lloc al voltant d'uns 70 articles en revistes de gran prestigi com són: Advances in Mathematics, Communications in Mathematical Physics, Communications in Pure and Applied mathematica,  Inventiones Mathematicae o Memoirs of the A.M.S. i ha col·laborat amb investigadors de La U. Maryland, U. Austin at Texas, Institut de mécanique céleste et de calcul des éphémérides, GeorgiaTech, Yeshiva U., Jagellonian U., AGH University of Science and Technology, Exeter U. entre altres.

Any Andrei N. Kolmogórov a l'FME

Com ja va sent costum des de fa 18 anys, l'FME dedica el curs acadèmic a la una figura prestigiosa en el camp científic i que hagi destacat en l'àmbit de les matemàtiques i de l'estadística. En aquesta ocasió s'ha escollit el polifacètic matemàtic rus Andrei N. Kolmogorov (1903-1987). Les seves aportacions són significatives en diferents àrees de les matemàtiques com la lògica, l'anàlisi, la probabilitat i l'estadística, sistemes dinàmics, mecànica, turbulència, teoria de la informació i complexitat algorísmica i computacional. Els seus interessos científics també comprenien l'ensenyament de les matemàtiques a tots els nivells educatius, així com la relació de les matemàtiques amb altres disciplines com la lingüística.

La Biblioteca FME fa un recull bibliogràfic i documental del matemàtic/a del curs per complementar i donar suport a les activitats que la facultat realitza al llarg del curs de cada matemàtic.