La professora Eva Miranda ha estat guardonada amb el premi ICREA Academia 2021

És el segon premi ICREA en la seva trajectòria, l'única persona que ha estat distingida dues vegades en matemàtiques.

La professora Eva Miranda ha estat guardonada amb el premi ICREA Academia 2021

La professora Eva Miranda (catedràtica del Dept. Matemàtiques UPC) ha estat guardonada amb premi ICREA Academia, el segon en la seva trajectòria i l'única persona que ha estat distingida dues vegades en matemàtiques. Amb el seu primer ICREA Academia va contribuir a una millor comprensió del paper de les singularitats en Geometria i Dinàmica. En aquest segon premi, se centrarà en tres pilars al voltant de tres conjectures:

1. La conjectura de Weinstein singular

2. La conjectura [Q,R]=0 en varietats simplèctiques singulars

El premi està dotat amb 40.000 euros anuals, per un període de cinc anys, perquè els investigadors distingits puguin intensificar la seva tasca científica, en una fase activa i expansiva de la seva carrera. Aquestes beques, que arriben a la tretzena edició, es van posar en marxa l'any 2008 amb l'objectiu de promoure i premiar l'excel·lència investigadora del professorat de les universitats públiques de Catalunya. Així, el programa contribueix a intensificar la recerca realitzada pels professors universitaris que es troben en una fase plenament activa i expansiva de la seva carrera investigadora.