L'FME redueix un 16% el consum d’energia durant el 2022.

19/04/2023

Aquesta reducció es deu a les mesures d'estalvi energètic. També s'ha reduït el consum d'aigua en un 43,92%. I amb la posada en marxa de la nova planta solar fotovoltaica, es genera un 24% de l'electricitat que consumeix l'edifici.

Durant aquest any s’ha posat en marxa una nova planta solar fotovoltaica a l'FME, amb 220 kWp de potència, que genera un 24% de l'electricitat que consumeix l'edifici.

El 2022 el consum total d'energia de la facultat ha disminuït en un 16,09%, la reducció del subministrament d’electricitat ha estat d’un 12,88% i la del gas un 25%. Les emissions s’han reduït un 25,92%.

El consum d’aigua té una gran importància en l’actual context de sequera, ara mateix estem en l’escenari de situació d'excepcionalitat i cal reduir el consum un mínim d’un 15%. A l`'FME el consum d'aigua s’ha reduït un 43,92%.

L'estalvi econòmic ha estat del 35,12% per l'energia i del 44,05% per l'aigua. Els primers mesos de 2023 s’ha constatat un important augment dels preus de l’energia, per la qual cosa serà imprescindible la implicació de tota la comunitat en les mesures d’estalvi energètic i el Programa UPC d’emergència energètica.

La implicació de la comunitat universitària ha estat clau per a aconseguir aquests resultats. Una de les accions amb més repercussió ha estat el Desconnecta’t, desconnectant els aparells que no són necessaris s’ha reduït un 19,4% el consum d’electricitat durant les nits i els caps de setmana.

Durant aquest any també s’han posat en marxa 463 nous kWp d’energia renovable als Campus de la UPC, aquesta planta se suma a les de Manresa, Terrassa, Matemàtiques i el Campus Diagonal Nord. Actualment, estan en fase d’estudi les plantes del Campus Baix Llobregat, Campus Diagonal Nord, Biblioteca del Campus Terrassa. ETSAV, EEBE i ETSEIB.

Enllaços: