L’IMTech, el nou institut universitari de recerca de la UPC en l’àmbit de les matemàtiques, inicia la seva activitat

22/10/2020

Informació publicada al DOGC del 14 d'octubre, el nou institut universitari de recerca té com a finalitat impulsar l’activitat científica en l’àmbit de les matemàtiques des de la interdisciplinarietat i que tindrà seu a l'FME.

L’Institut de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (IMTech) centrarà la seva activitat a impulsar la recerca en matemàtiques i àrees afins, orientada a la captació de talent i de recursos, el foment de la interdisciplinarietat, l’impuls a la transferència del coneixement i el suport a la recerca de qualitat. Potenciarà, doncs, l’activitat investigadora que es duu a terme en aquest àmbit de coneixement a la UPC, que és la institució amb més alta producció científica en matemàtiques i àrees afins de l’Estat espanyol.

L’IMTech és un projecte promogut per equips d’investigadors de matemàtiques, estadística, enginyeria matemàtica i ciències de la computació. La mecànica computacional, la bioenginyeria, la bioinformàtica, la neurociència,  la intel·ligència artificial, l’astrodinàmica, la supercomputació, la computació quàntica i la teoria de jocs són, entre d’altres, les línies de recerca de l’institut, que s’ubicarà a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC. L’IMTech també potenciarà els programes de màster i doctorat existents.

El Consell de Govern de la UPC va aprovar l'acord de creació de l'IMtech el desembre del 2019. La resolució de la creació d'aquest institut per part de la Generalitat de Catalunya ha tingut lloc l'1 d'octubre i s'ha publicat al DOGC el 14 d'octubre.

Més informació al web de la UPC.