Jornada de treball POE | Impliquem-nos per la sostenibilitat econòmica i ambiental de la Universitat!

Aquesta activitat col·laborativa tindrà lloc dimarts 7 de febrer a les 10 h a l'FME, Al final de la jornada es visitarà la planta fotovoltaica de l'FME.

L'objectiu de la jornada és posar en comú els aprenentatges i conclusions del treball que s'ha dut a terme durant aquests dos mesos, plantejar propostes, estratègies de gestió per als mesos vinents.

Aquesta jornada està oberta a la comunitat, adreçada especialment als responsables dels POE, així com als principals agents implicats en la gestió dels edificis i instal·lacions de la UPC (manteniment, serveis TIC, tècnics de laboratori...)

PROGRAMA DE LA JORNADA

10 h Obertura de la jornada
Benvinguda
  • Josefina Antonijuan, vicerectora de responsabilitat social i igualtat.
  • Jaume Franch, degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).
L’estratègia de la UPC davant l’emergència energètica. Seguiment dels resultats durant aquests primers mesos del Pla d’emergència energètica i els POE i properes actuacions:
  • Joan Carles Buron, Director de l’Àrea d’Infraestructures.
  • Josep Manel Sabaté, Servei d’Infraestructures.
11h Pausa cafè
11.30 Treball en equips
Posem en comú les accions i concretem noves mesures d’estalvi.
GRUP 1. TIC: Estacions de treball i grans infraestructures (CPD i Servidors). Quines actuacions es poden dur a terme per millorar la gestió i l’ús de les estacions de treball d’aules, serveis o departaments?Els CPD i servidors tenen un gran impacte en el consum energètic de la Universitat. Podem actuar sobre les temperatures, millorar l’eficiència de les instal·lacions i els serveis que s’ofereixen.
GRUP 2. Desconnexió dels edificis durant les nits, els caps de setmana i festius. Amb els Desconnecta’t de 3-4 de desembre i de Nadal hem aconseguit reduir el consum dels edificis quan no hi som. Quines accions ha de formar part d’un protocol d’actuacions per a caps de setmana, festius i períodes de tancament?
GRUP 3. Gestió de les instal·lacions d’il·luminació i climatització. Quines necessitats hi ha per a millorar la gestió de les instal·lacions d’il·luminació i climatització dels edificis de la UPC? Mesures de gestió, petites inversions, implicació i comunicació als usuaris.
GRUP 4. Estalvi energètic als laboratoris. Priorització d’actuacions en laboratoris. Equips que cal monitoritzar i mesures d’estalvi.
GRUP 5. Gestió d’espais. Com podem racionalitzar l’ús dels espais per tal de prioritzar espais i no posar-ne en servei més dels necessaris? Quins usos i activitats podem agrupar?
12.30 Posada en comú de les conclusions
13 h Visita a la planta fotovoltaica de l'FME

Podeu trobar tota la informació del contingut de la sessió, així com de la inscripció en el següent enllaç: