Jordi Tura i Brugués, matemàtic FME, rep un dels premis Heineken Young Scientist Award 2022

28/07/2022

Llicenciat en matemàtiques per l'FME l'any 2010, màster en matemàtica aplicada també per l'FME l'any 2011 i doctor per l'ICFO l'any 2015.

El matemàtic FME-UPC Jordi Tura i Brugués (1987), vinculat a l'Institut Lorentz a la Universitat de Leiden, ha estat guardonat amb el Heineken Young Scientists Premi 2022 en l'àmbit de les Ciències Naturals. El jurat va elogiar la seva pionera contribució a la teoria de l'entrellat quàntic i la no localitat. Va adaptar el teorema de Bell, que s'utilitza per mostrar l'entrellat de dues partícules, per adaptar-se a un gran nombre de partícules. Un pas important per endavant desenvolupament de l'ordinador quàntic i Internet quàntic.

Enhorabona al Jordi Tura, que se suma a la llarga llista de talent matemàtic jove format a l'FME.