Joaquim Serra, matemàtic FME-UPC guanya el premi SeMA “Antonio Valle” al Jove Investigador

El Premi SeMA al jove investigador va ser instaurat el 1998 i està destinat a promoure l'excel·lència en el treball matemàtic original en totes les branques de les Matemàtiques que tenen una component aplicada.

Joaquim Serra guanyador del XXII Premi SeMA "Antonio Valle" al Jove Investigador.

Es dona la circumstància que els darrers 3 premis SeMA al Jove Investigador en Matemàtiques han estat atorgats a 3 matemàtics formats a l'FME-UPC: va començar en Xavier Ros al 2017, l'any següent va ser per a Javier Gómez 2018 i enguany, per a Joaquim Serra.

Premi SeMA

Aquest premi té com a objectiu el reconeixement a la contribució personal d'un Jove Investigador que ha desenvolupat la seva creativitat en Matemàtica Aplicada de manera brillant i independent, després de l'etapa formativa corresponent a la tesi doctoral. Aquest reconeixement a les seves capacitats demostrades vol contribuir al seu desenvolupament professional tant a nivell nacional com internacional.

El premi té associada una dotació econòmica de 1500 euros, un diploma acreditatiu i la pertinença a la societat com a membre d'honor durant els dos anys següents a la seva concessió.

Joaquim Serra és graduat en Matemàtiques per la Universitat Politècnica de Catalunya el 2009 (Màster en Matemàtica Aplicada 2010) i va obtenir el grau de doctor en Matemàtiques el 2014 per la Universitat Politècnica de Catalunya, després de defensar la seva tesi doctoral dirigida pel Prof. Xavier Cabré. De 2015-2016 va ocupar places de Postdoc a la UPC, el WIAS de Berlin i finalment a l'ETH Zurich. En 2018 va guanyar una SNF Ambizione Fellow a l'ETH de 4 anys de durada.

És autor de 26 articles científics publicats en revistes de reconegut prestigi en les àrees de Matemàtiques i Matemàtica Aplicada, alguns amb gran repercussió en la comunitat científica internacional a jutjar pel nombre de cites rebudes. Ha estat conferenciant convidat en nombrosos congressos nacionals i internacionals, i ha impartit seminaris i cursos d'iniciació a la recerca en diverses universitats europees i americanes. Ha treballat amb Alessio Figalli, matemàtic i medalla Fields 2018 que serà investit doctor "honoris causa" aquest 2019 per la UPC.

A més de la prestigiosa SNF ambicioni Fellow grant, al 2016 va rebre el premi Josep Teixidó de la Societat Catalana de Matemàtiques a la millor tesi doctoral i el 2011 el premi Evariste Galois de la Societat Catalana de Matemàtiques a la millor tesi de màster.

Des de l'FME no podem estar més contents i orgullosos, enhorabona per aquest reconeixement i per tots els que vindran!