Ja tenim els equips guanyadors de la 10a edició del concurs Planter de Sondeigs i Experiments 2019!

Informació sobre el veredicte del jurat, els equips guanyadors, els qui van rebre mencions i l'àlbum de fotos de record d'una jornada on es comprova que l'estadística, l'experimentació, el mètode científic i la curiositat dels joves és inesgotable!

L'acte de lliurament de premis de la 10a edició del Concurs Planter de Sondeigs i Experiments va tenir lloc divendres 31 de maig de 2019 a la sala d'actes de l'Escola Tècnica d'Enginyeria Industrial de Barcelona - ETSEIB UPC. Els equips guanyadors aniran a la 9a Fase Nacional Incubadora de Sondeos y Experimentos que organitza la Sociedad de Estadística e Investigación Operativa Española, i que enguany tindrà lloc a Pamplona del 2 al 4 de juliol de 2019. Enhorabona a tothom, guardonats i participants, i fins l'any vinent!

En la present edició del concurs s’han lliurat 63 treballs amb 200 alumnes participants, que han estat dirigits per 28 professors de 15 centres d’ensenyament secundari d’arreu Catalunya i Balears.

La inquietud científica dels joves participants del concurs els ha portat a fer experiments, a realitzar enquestes i a fer estudis observacionals que els han permès respondre a moltes de les preguntes que s’havien plantejat al començament i que ens han proporcionat coneixement sobre temàtiques molt diferents:

• Una de les temàtiques més utilitzada en els treballs d’aquesta edició són les diferències de gènere. S’ha parlat sobre diferències en salaris i fins i tot en les lletres de cançons.
  • S’han explorat de forma bastant intensiva els gustos musicals dels joves i qüestions relacionades amb la moda i fins i tot com ha de ser la cançó perfecte o a què fan referència les cançons de Trap i Reggeton.
  • Alguns participants s’han fet preguntes sobre l’atzar i sobre si hi ha possibilitats de guanyar en algun joc d’atzar.
  • Els joves participants no han oblidat preguntar-se sobre ecologia i bons hàbits, com per exemple la qualitat de l’aire a les ciutats, el consum de bosses de plàstic o quines decisions es poden prendre sobre el propi cos i com cuidar-se.
  • Aquesta edició ha tingut també una vessant “experimentadora”. Els joves experimentadors han intentat demostrar diferències en el ph de begudes  o l’efecte de la sal en la conductivitatcom es formen millor les bombolles de sabó o com fer que les plantes creixin més, entre altres.