Ja no només hi ha "Men of Modern Mathematics" al pòster de davant del deganat de l'FME

13/07/2023

A partir d'avui, 28 perfils de dones matemàtiques i estadístiques donen color i diversitat en un cartell antic on només apareixien científics homes: revisitem el nostre entorn amb una nova mirada, la de perspectiva de gènere i inclusiva!

Dijous 13 de juliol 2023 la Facultat ha acollit la reunió de responsables d'Igualtat de la UPC, que ha comptat amb la presència de Fina Antonijuan, vicerectora de Responsabilitat Social i Igualtat de la UPC, responsables de l'Oficina d'Igualtat i representants d'Igualtat de les diferents escoles i facultats.

La trobada ha tingut una primera part de reflexió entorn dels espais dels nostres centres, des de la perspectiva de gènere, a la diversitat i inclusió. Aquests aspectes havien aflorat arran de la iniciativa participativa "#1000raons: masclisme o micro-masclisme percebut en l’entorn universitari" endegada al 8M.

Alguns dels temes recollits feien referència a elements que implicaven canvis més infraestructurals (com per exemple lavabos amb piques per copes menstruals, retolació inclusiva...) però també hi havia aspectes més immediats, com per exemple, canviar el rètol “sala de professors” per sala de professorat o habilitat un espai per lactància, ambdues coses fetes.

Amb el títol "Revisitem els nostres centres amb una nova mirada", s'ha convidat tots els assistents a la reunió a posar-se l'"antifaç" per veure entorn de manera diferent i detectar possibles elements no igualitaris a l'FME: i n'hem vist un de molt clar:

Al passadís hi ha penjat un pòster des de fa més de 20 anys: “Men of modern mathematics”: òbviament, només amb noms de figures masculines. Amb la complicitat dels participants de la trobada, s'ha fet una actuació col·laborativa per incorporar perfils de dones matemàtiques i estadístiques en aquest plafó: A partir d'ara, el pòster ha de passar-se a anomenar "Men and Women of modern mathematics and statistics".

Fixeu-vos-hi quan passeu davant del pòster i sigueu benvingudes i benvinguts a contribuir amb més noms de dones de l'àmbit de les matemàtiques i estadística, avui només n'hem fet un petit recull.

Àlbum de fotos de l'activitat

Gràcies a tothom que ha participat en l'activitat participativa i a la Biblioteca FME per fer el reportatge fotogràfic.