Es crea el comitè d'experts de la CEMat pel Covid-19

Hi participa el matemàtic Lluís Alsedà, director del Centre de Recerca Matemàtica. Arran la crida que va fer el Comité Español de Matemáticas (CEMat), aquest grup de professionals oferirà la seva expertesa en el camp de les matemàtiques i l'estadística per ajudar a l'anàlisi i presa de decisions.

Des del Comité Español de Matemáticas (CEMat), del qual forma part la Societat Catalana de Matemàtiques, es va fer una crida per tal que les Matemàtiques i l'Estadística puguin aportar la seva part en ajudar amb la crisi del Covid-19.

En base a les peticions rebudes, s'ha creat un comitè científic amb professionals experts escollits a partir de la complementarietat dels perfils de les persones proposades, atesa la naturalesa multidisciplinària de el problema, i amb l'objectiu de no crear un òrgan excessivament ampli que pogués no ser operatiu.

El comitè científic està integrat per:

• Lluis Alsedà i Soler (director del CRM)
  • Ricardo Cao Abad (Presidente)
  • José Antonio Cuesta Ruiz
  • Ernesto Estrada Roger
  • David Gómez Ullate
  • Fermín F. Mallor Giménez
  • Victor M. Pérez García
  • Ángel Manuel Ramos de Olmo
  • Begona Vitoriano Villanueva
  • Alfonso Gordaliza que actuarà com a coordinador.

Se'ls va a contactar demanant que tots ells acceptin aquestes premisses:

1.- L'objectiu és constructiu i volem intentar ajudar les instuticions i la societat des de les Matemàtiques davant la greu crisi sanitària que estem patint.

2.- L'enfocament és absolutament cientificotècnic i allunyat de qualsevol connotació política.

3.- El compomís esdeixar de banda qualsevol personalisme que fa a les propostes que, si és el cas, se sigu capaç d'elaborar.

4.- Qualsevol conclusió o recomanació que valorem de forma consensuada com a positiva i útil s'elevarà des de la directiva de CEMAT o persona designada a l'efecte, evitant altres vies personals de comunicació amb els mitjans ni a títol personal ni en representació d'aquesta iniciativa.

El primer que se'ls demana des del punt de vista operatiu és una discussió ràpida sobre dos assumptes clau:

a) Què li hem de demanar a el govern que se'ns faciliti per poder treballar. Per exemple,dades de l'evolució de l'epidèmia, microdades dels casos diagnosticats, microdades d'enquestes que puguin estar fent, dades sobre recursos disponibles, fitxers Bigdata de mobilitat, etc.

b) Què li podem oferir als el Govern des de les Matemàtiques: modelització de l'epidèmia i previsions; explotació de bases de dades disponibles; ajuda per a la planificació òptima de l'ús dels recursos: etc.