Inici de les obres de construcció de la planta solar fotovoltaica de l'FME

08/06/2022

Aquesta planta tindrà una potència nominal de 200 kW i cobrirà gran part de la demanda elèctrica de la Facultat.

Es tracta d'una instal·lació fotovoltaica per a l'autoconsum sense excedents i els sobrants de l'edifici es compartiran amb els altres edificis del Campus Sud.

La planta tindrà una producció estimada de 325.000 kWh anuals, la qual cosa representa un terç del consum total de l'edifici i forma part del projecte Campus Solar, que té com a objectiu ampliar l'autoconsum energètic de la Universitat. Durant el curs 2021-22 s'han posat en marxa també les obres de les plantes de Vilanova i la Geltrú, Terrassa, Manresa i Campus Nord i es preveu acabar l'any amb una potència instal·lada superior als 600 kW.
Les dades de producció es podran consultar al SIRENA i estaran disponibles per a projectes de docència i recerca.

Descripció tècnica

• Nombre de mòduls: 609.
  • Potència dels mòduls: 345 Wp.
  • Inclinació: 10º cobertes laterals i nord / 25º en coberta sud.
  • Orientació: 19º sud-est.
  • Inversors: 2 inversors SMA 110 kW (limitats a 100 kW).