Inaugurat el Curs Box FME 2023-2024

L'estrena del plafó "BoxQuotes", la presentació de la nova web dedicada a l'estadístic George E.P. Box i la conferència de Geoff Vining han donat el tret de sortida del Curs Box FME.

per mireia.ribera.mitjans darrera modificació 12/09/2023 15:24 Historial

Inaugurat el Curs Box 2023-2024 de l'FME

George E.P. Box(18712/1919 – 28/03/2013) és una figura clau de l’estadística en general i molt particularment de l’estadística industrial. Va ser un estadístic britànic, que va treballar en les àrees de control de qualitat, anàlisi de sèries temporals, disseny d'experiments i inferència bayesiana. Se l'ha anomenat "una de les grans ments estadístiques del segle XX". El 2023 s'ha celebrat el desè aniversari de la seva mort, una data important i commemorativa per dedicar-li el curs FME 2023-2024.
Box va tenir una forta vinculació amb la UPC a través de l’amistat amb el professor Albert Prat. Va visitar i impartir seminaris en diverses ocasions.
Per organitzar i coordinar les accions del curs, s'ha creat la comissió Box, formada per la professora Lourdes Rodero i els professors Pedro Delicado, Josep Ginebra, Pere Grima, Lluís Marco, i Xavier Tort-Martorell, del Dept. d'Estadística i Investigació Operativa de la UPC.
El dia 14 de setembre s'ha donat el tret de sortida al Curs Box, amb l'organització de les següents accions:
  • Inauguració del plafó "BoxQuotes", on s'aniran col·locant diferents cites i frases de referència expressades per aquest estadístic britànic. La primera Quote ha estat "Why do we aspire to be second-rate mathematicians when we can be first-rate scientist?".
  • Presentació de la nova web BOX, creada per la Biblioteca de l'FME, un recull bibliogràfic i documental del matemàtic/a del curs per complementar i donar suport a les activitats que s'aniran organitzant a la Facultat.
  • Conferència “First Rate Scientist or Second Rate Mathematician?" a càrrec de Geoff Vining , full professor al Department of Statistics de Virginia Tech. La seva recerca ha estat sempre motivada per les seves col·laboracions amb la indústria, especialment l’aeronàutica (National Institute of Aerospace, NASA, Pratt and Whitney...).