Inauguració del curs FME 2015-2016: Any Turing

28/09/2015

Al final de l'acte es farà un reconeixement a la tasca docent a l'FME d'aquells professors que s'han jubilat darrerament.

L’acte tindrà lloc dimecres 30 de setembre a les 12.30 h a la sala d’actes de la Facultat (c. Pau Gargallo, núm. 5, Barcelona). La lliçó inaugural, impartida per Carles Padró, professor titular de la UPC al Departament de Matemàtica Aplicada IV, portarà per títol:

“Alan Turing, màquines i enigmes”

En el decurs de la conferència s'explicarà les dues contribucions principals d'Alan Turing: la fundació de la teoria de la computació i la criptoanàlisi de la màquina enigma.

Invitació acte

Pòster de l'acte

El professor Carles Padró Laimon és llicenciat (UB, 1988) i doctor (UPC, 1994) en Matemàtiques. Professor Titular d'Universitat al Departament de Matemàtica Aplicada IV de la UPC des de 1997. Senior Reseach Fellow a la Nanyang Technological University (NTU), Singapur, des de Setembre de 2010 fins a Agost de 2014 (en excedència de la plaça a la UPC). La seva àrea principal de recerca és la criptologia. Els seus treballs en compartició de secrets, un tema fonamental en criptologia, han impulsat aquesta línia de treball enfortint-ne les connexions amb la teoria de matroides i la teoria de la informació.

A més a més. és co-autor de l'influent treball on s'introdueixen els codis amb detecció de manipulacions algebraiques, dels que han aparegut nombroses aplicacions en criptologia.

Any Turing a l'FME

Com ja va sent costum des de fa ja 12 anys, l'FME dedica el curs acadèmic  a la figura d'un prestigiós científic, i enguany s'ha escollit el matemàtic britànic Alan Turing (1912-1954). Considerat com el pare de la informàtica moderna, va treballar en camps com la informàtica teòrica, la criptoanàlisi o la intel•ligència artificial.

Com cada any, la Biblioteca de l'FME ha dissenyat un lloc web dedicat a Alan Turing.

cartelllturing_2015_2016