L'estudiant María Lucía Aparicio de 1r Mates-Informàtica FME-CFIS-FIB, medalla de plata a l'Olimpíada Europea Femenina d'Informàtica (EGOI)

Important contribució FME-UPC en l'èxit de la representació espanyola a l'EGOI.

Les quatre candidates que representaven Espanya s'han endut dues plates i dos bronzes a l'Olimpíada Informàtica Femenina Europea (EGOI) que va tenir lloc a Turquia del 16 al 22 d'octubre de 2022.

El palmarès ha estat repartit de la manera següent: La María Lucía Aparicio, i Laura Mandow, plata; i les barcelonines Adriana Aguiló i Amal Dokkar, totes dues medalles de bronze. Aquestes darreres són estudiants de batxillerat a l'Escola Aula de Barcelona. La malaguenya Laura Mandow estudia un doble grau en Informàtica i Matemàtiques a la Universitat de Granada (UGR) i María Lucía Aparicio cursa la doble titulació en Matemàtiques i Informàtica FME-CFIS per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Totes quatre es van classificar a la passada edició de l'Olimpíada Espanyola Femenina (OIFem), una iniciativa que va néixer l'any 2020 capitanejada per Blanca Huergo, que aleshores tenia 17 anys, juntament amb Cesc Folch, Izan Beltrán (estudiants del grau en Matemàtiques de la UPC) i Jacobo Vilella, amb el propòsit va ser despertar i consolidar vocacions informàtiques entre les adolescents. Fan classes gratuïtes per aconseguir millors rendiments.

Aquest gran resultat consolida l'avenç de les estudiantes dones a l'àmbit de les ciències de la computació. De participar de forma anecdòtica en competicions nacionals i internacionals s'ha passat a ocupar llocs destacats en l'Olimpíada Informàtica Internacional. Més informació a La Vanguardia.

Enhorabona a tot l'equip, especialment a la María Lucía Aparicio i a l'entrenador Izan Beltrán!