Guillem Blanco i Juan Carlos Felipe Navarro Premis de recerca matemàtica Vicent Caselles

27/06/2022

Ambdós són matemàtics FME: Blanco va fer la seva tesi a la UPC sota la direcció dels professors del DMAT Maria Alberich i Josep Àlvarez, Felipe Navarro va fer la tesi sota la direcció del professor del DMAT i investigador ICREA, Xavier Cabré.

De Juan Carlos Felipe-Navarro, el jurat destaca “la qualitat de les seves contribucions a l'estudi de regularitat per a problema de Neumann del Laplacià fraccional, així com els seus treballs en l'equació d’Allen-Cahn i el con de Simons, valorant l'impacte i la maduresa matemàtica dels resultats de la seva tesi doctoral”. Felipe Navarro és graduat en Matemàtiques i Enginyeria Aeroespacial per la UPC, i va realitzar el seu treball doctoral a la mateixa UPC sota la direcció de Xavier Cabré (ICREA-UPC), en l'àmbit d'equacions en derivades parcials. La seva tesi “Propietats qualitatives de solucions a problemes el·líptics integro-diferencials” va ser defensada el 2021 i les seves aportacions han estat publicades a revistes d'alta qualitat, en treballs independents i amb els seus coautors. Actualment desenvolupa la seva trajectòria científica com a investigador postdoctoral a la Universitat d’Hèlsinki. Juan Carlos Felipe Navarro segueix vinculat al Grup de recerca d’Equacions en derivades parcials i aplicacions.

De Guillem Blanco Fernández, el jurat raona el premi per “resoldre en la seva tesi doctoral la conjectura de Yano, que prediu les arrels del polinomi de Bernstein-Sato dels elements genèrics de les famílies topològicament trivials de corbes planes”, segons ha destacat el jurat. Graduat per la Universitat Politècnica de Catalunya, va realitzar la seva tesi doctoral a la mateixa universitat sota la direcció de Maria Alberich-Carramiñana i Josep Àlvarez Montaner amb el títol “Bernstein-Sato polynomials of plane curves and Yano’s conjecture”. Guillem Blanco  és actualment un “FWO postdoctoral fellow" a la KU Leuven, segueix vinculat al grup GEOMVAP  i properament es reincorporarà al DMAT a través del programa Margarita Salas. Guillem Blanco, ha estat recentment premiat, amb el Premi de la Secció de Ciències i Tecnologia de Matemàtiques atorgat pel l'Institut d'Estudis Catalans.

Els Premis de Recerca Matemàtica Vicent Caselles van néixer el 2015 amb l'objectiu de donar suport i estimular els joves professionals que desenvolupen la seva tasca al camp de la recerca matemàtica. Enguany, han estat premiats: Guillem Blanco i Juan Carlos Felipe Navarro juntament amb Ángela Capel, Elena Castilla,Damian M. Dabrowski, Daniel Eceizabarrena.

Enhorabona Guillem i Juan Carlos! #JoveTalentMatemàticFME