Exposició "Sabies que...?" al vestíbul de l'FME

Fins al 21 de maig estarà exposada a l'FME, un projecte FECYT impulsat amb motiu del “Mes de març, mes de les matemàtiques” per mostrar com les matemàtiques són a diferents àmbits per a fer un món millor.

Exposició "Sabies que...?" al vestíbul de l'FME

Amb l'objectiu de donar a conèixer com les matemàtiques són necessàries en molts aspectes i com contribueixen a una millora del món. Va néixer en el marc de la campanya "Mes de març, mes de les matemàtiques” 2021, un projecte conjunt a nivell estatal que va aconseguir una subvenció FECYT, i en el qual hi participa la Societat Catalana de Matemàtiques i també la RSME, SEMA, SEIO, FESPM, DIMA, Red estrategica de Matematicas, Universitat del Pais Basc, BCAM i Universitat de la Laguna.

Es tracta d'una exposició formada per 7 pòsters en PVC mida A2, fàcilment transportables i exposables amb un disseny atractiu i un missatge clar i divulgatiu: mostrar com les matemàtiques són a diferents àmbits per a fer un món millor, en àrees tan diverses com la indústria, l'enginyeria, la tecnologia, l'economia i la sanitat.

Com a exemple, al País Basc s’ha traduït a l’euskera i va estar exposada al metro de Bilbao.

La Societat Catalana de Matemàtiques n'ha fet la versió catalana i un dels seus exemplars és la que s'exposa al vestíbul de l'FME fins al 21 de maig, amb l'objectiu d'itinerar-la per diferents biblioteques UPC sota la coordinació de la Biblioteca de la Facultat de Matemàtiques i Estadística.

Alguns dels títols suggerents que es poden a la mostra com a tastet:

Sabies que...

• ....als filtres de les aplicacions com Instragram s'utilitzen matemàtiques?
  • ... els codis de barres van ser inventats per evitar cues en els supermercats?
  • ... que els nombres primers tenen cura dels teus secrets?

Més "sabies que..." al web de marzomates.webs.ull.es