Exposició "Dones de matemàtiques i els seus textos": activitat 8M de l'assignatura d'Història de la Matemàtica

04/03/2022

Dimarts 8 de març a les 11 h (hora del pati) es farà la presentació i lectura pública dels textos al vestíbul de l'FME. Tothom hi és convidat!

Per explorar la història i el desenvolupament del pensament matemàtic és important conèixer les fonts originals en què es basa el coneixement de les matemàtiques del passat. Precisament, un element clau de l'assignatura Història de la Matemàtica, és l'estudi de textos matemàtics en el context social, cultural i econòmic en què sorgeixen. Per aquesta raó, cal tenir en compte les aportacions de les nombroses persones que fan avançar el coneixement matemàtic en cada època i lloc, no només de la gent clau, sinó també de les persones menys conegudes.

Aquesta exposició mostra un petit recull de textos escrits per dones de matemàtiques, seleccionades per l'estudiantat de l'assignatura Història de la Matemàtica, i compta amb el suport de la Biblioteca FME. Els textos escollits cobreixen diverses branques, com teoria de nombres, geometria o estadística, entre altres, i abasten el període que va des del segle XVIII fins al segle XXI.

Els pòsters seran exhibits al vestíbul de l'FME a partir de dilluns 7 de març. I dimarts 8 de març de 2022, Dia Internacional de les Dones, convidem tota la comunitat FME a les 11 h (hora del pati) al vestíbul de l'FME per fer la presentació i la lectura pública dels textos a càrrec dels estudiants de l'assignatura:

• Jordi Condom Tibau
  • Max Cunill García
  • Sílvia García Hernández
  • Carlota Gracia Escarrabill
  • Clàudia Lluch Palomino
  • Marina Mallofré Díaz
  • Gerard Moyano Flores
  •  Mercè Vila Albacete
  •  Adrià Vilanova Martínez

I una altra activitat 8M_FME 2022: xerrada "Petjades d'una estadística. Un tomb per la vida professional" a càrrec de Rosa Lamarca.

A més d'aquesta activitat emmarcada en la celebració del 8M, dimecres 9 de març a les 12h30 la Facultat organitza la xerrada "Petjades d'una estadística. Un tomb per la vida professional" a càrrec de Rosa Lamarca, directora sènior en ciències estadístiques d'AstraZeneca Biometrics. Informació i formulari d'inscripció.

Més informació sobre els actes UPC - Dia Internacional de les Dones