Èxit de la participació catalana a la final de l'Olimpíada Matemática Española (OME) 2022

04/04/2022

La LVIII edició de l'Olimpíada Matemática Española (OME) va tenir lloc a La Rábida els dies 1, 2 i 3 d'abril 2022 i va comptar amb 77 participants.

La LVIII edició de l'Olimpíada Matemática Española (OME), el concurs entre joves estudiants d'ESO i batxillerat l'objectiu del qual és estimular l'estudi de les Matemàtiques i el desenvolupament de joves talents en aquesta Ciència, va tenir lloc a La Rábida els dies 1, 2 i 3 d'abril 2022. I en aquesta edició, els representants de la delegació catalana van tenir un gran resultat, obtenint 3 medalles d'or i 3 de bronze.

L'FME és un dels centres acollidors de les sessions de preparació de les Olimpíades, que van a càrrec dels professors Jose Luís Díaz i Josep Grané, i, per tant, aquest gran èxit dels alumnes catalans es deu també a la ingent tasca de docència, perseverança i bon fer d'aquests dos professors. Dona la coincidència que 5 dels 6 guanyadors de medalla d'or han participat en les sessions preparatòries en línia organitzades des de l'FME.

Els guanyadors de les medalles d'or van ser:

1 Carpenter, Rubén (Catalunya)
2 Lidón, Roger (Catalunya)
3 Badesa, Javier (Aragó)
4 Gamboa, Álvaro (Madrid)
5 Martínez, Darío (Com. Valenciana)
5 Ferré, Jordi (Catalunya)

Aquests 6 guanyadors seran els representants de l'equip espanyol que participarà en la  63a IMO (International Mathemaic Olympiad), que tindrà lloc a Oslo (Noruega) el pròxim mes de juliol.

Veure tots els resultats.

L'Olimpíada Matemàtica Espanyola
L'Olimpíada Matemàtica Espanyola l'organitza anualment la Reial Societat Matemàtica Espanyola i es desenvolupa en dues fases:

• Fase Local: Fase Autonòmica, en el cas català l'organitza la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) i se celebra al final del primer trimestre; consta de dues proves escrites en què s'han de resoldre un total de sis problemes. Hi participen estudiants de secundària que es presenten voluntàriament sense cap requisit previ. Tal i com s'ha esmentat anteriorment, l'FME és un dels centres acollidors de les sessions de preparació d'aquestes proves adreçades a alumnat d'ESO i Batxillerat.
  • Fase Nacional: En aquesta fase, o concurs final, hi participa una selecció de les millors puntuacions de les Fases Autonòmiques i consta de dues proves escrites, de tres hores i mitja de durada cadascuna, en el transcurs de les quals s'han d'enfrontar a un total de sis problemes proposats per un tribunal.

A banda de participar en la 63rd International Mathematical Olympiad, que tindrà lloc a Oslo (Noruega) el juliol de 2022, quatre dels sis medallistes d'or de l'OME participaran posteriorment a la XXXVII Olimpíada Iberoamericana de Matemàtiques, a celebrar el setembre de 2022.

Enhorabona a tots ells!