Excel·lents resultats a la XXXV Olimpíada Iberoamericana amb representació FME

Amb una de les dues medalles de plata per a Javier Nistal (grau en Matematiques FME-CFIS)

Excel·lents resultats a la XXXV Olimpíada Iberoamericana amb representació FME

La competició va tenir lloc dle 13 al 22 de novembre a Perú (enllaç) i els resultats de l'equip espanyol van ser molt satisfactoris, amb participació d'estudiantat de matemàtiques de l'FME: dues medalles de plata per a Pau Cantos i Javier Nistal (grau en Matematiques FME-CFIS) i amb dues de bronze (Leonardo Costa, Ignacio Císcar).

Olimpíada Iberoamericana de Matemàtiques (OIM),

És una competició de matemàtiques dirigida a estudiants que no hagin superats els 18 anys d'edat a l'31 de desembre de l'any immediatament anterior a la celebració de l'Olimpíada, s'organitza anualment i hi participen els països iberoamericans: Argentina, Bolívia, Brasil, Xile, Colòmbia, Costa Rica, Cuba, Equador, El Salvador, Espanya, Guatemala, Hondures, Mèxic, Nicaragua, Panamà, Paraguai, Perú, Portugal, Puerto Rico, República Dominicana, Uruguai i Veneçuela. També poden paarticipar altres països de llengua espanyola o portuguesa com Angola, Cap Verd, Moçambic i Sant Tomé i Príncep.

Els objectius de l'OIM són:

•     Estimular l'estudi de les matemàtiques en els països iberoamericans.
  •     Descobrir i estimular els joves amb talent als països iberoamericans.
  •     Afavorir relacions d'amistat entre estudiants, professors i mestres de la matemàtica dels països iberoamericans.
  •     Crear una oportunitat per a l'intercanvi d'experiències educatives entre els professors de matemàtica dels països iberoamericans.

Enhorabona al Javier, jove talent matemàtic per al futur.