Eva Miranda, distingida amb una Càtedra Gauss per l'Acadèmia de Ciències i Humanitats de Göttingen

22/10/2024

La Càtedra Gauss ofereix a científics estrangers de gran renom l'oportunitat d'ocupar, durant un temps, la càtedra que va ocupar Carl Friedrich Gauss.

La professora Eva Miranda (Dept. Matemàtiques UPC) ha estat premiada amb una càtedra Gauss Professor 2025. Aquesta càtedra es va establir l'any 1955, amb motiu del centenari de la mort del cèlebre matemàtic. L'estada de recerca no implica cap obligació. Tanmateix, la persona distingida té el dret d'impartir conferències o classes a la universitat i de participar en les reunions de l'Acadèmia de Ciències i Humanitats de Göttingen.

Aquest reconeixement s'afegeix a la llarga llista de reconeixements internacionals que en els darrers anys ha obtingut la professora Miranda, com el Premi François Deruyts per l'Acadèmia Reial Belga el 2022, un premi Bessel per la fundació Alexander Von Humboldt el 2022, el nomenament com a Hardy Lecturer per la London Mathematical Society el 2023 i Nachdiplom Lecturer per la ETHZ al 2025.

Càtedra Gauss

La persona premiada és seleccionada per la Comissió Gauss, nomenada per la Secció de Ciències Naturals i Matemàtiques de l'Acadèmia. Es dona prioritat als científics que han destacat en les disciplines representades per Gauss, com l'astronomia, la geofísica, la matemàtica i la física.

L'Acadèmia de Ciències i Humanitats de Göttingen a Baixa Saxònia representa l'excel·lència acadèmica des de 1751. Fins avui, 74 guanyadors del Premi Nobel han estat membres seus. L'Acadèmia és una institució de recerca no universitària amb oficines a deu estats alemanys, connectant científics excepcionals arreu d'Alemanya i del món.

Més informació: