Titulats de l'FME guanyen els premis Emmy Noether i Évariste Galois de la SCM - edició 2020

14/05/2020

El premi Emmy Noether (millor TFG en Matemàtiques) ha estat per Gerard Orriols (mencions ex aequo per Bartomeu Llopis i Martí Roset) i l'Évarist Galois l'ha guanyat l'Eduard Vilalta, titulat del MAMME.

Titulats FME guanyen els premis Emmy Noether i Évariste Galois de la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) 2020

Premi Emmy Noether

El premi Emmy Noether 2020 al millor TFG en Matemàtiques l'ha guanyat Gerard Orriols, (FME-CFIS-ETSETB), graduat en Matemàtiques (1r de la promoció FME 2018-2019) i graduat també en Enginyeria Física.

Les dues mencions ex aequo també les han guanyades dos estudiants FME-CFIS-ETSETB: Bartomeu Llopis i Martí Roset, ambdós graduats en Matemàtiques i també en Enginyeria Física de la promoció 2018-2019.

Aques premi, destinat a estudiantat del grau de Matemàtiques que defensen el Treball de Fi de Grau (TFG). La primera edició va ser l’any 2016, amb un guardons d'un import de 800 € per al primer premi i 400 € per la menció.

Premi Évariste Galois

El premi Évariste Galois 2020, adreçat a estudiantat de master o doctorat per un treball d’investigació, bibliogràfic o d’assaig sobre matemàtiques, ha estat per Eduard Vilalta, titulat del MAMME- FME de la promoció 2018-2019, que va presentar com a treball d'investigació el seu Treball Fi de Màster (TFM).

La primera edició va ser l’any 1962, i l'import del premi és de 1000 €

Es dona la circumstància de l'Eduard Vilalta ja havia guanyat el premi Emmy Noether l'any anterior, pel seu TFG presentat al grau en Matemàtiques de la UAB.