El professor Marc Noy, director del nou IMTech (Institut de recerca Matemàtica)

Va prendre possesió del càrrec el 27 d'octubre amb presència del rector i de la secretària general de la UPC.

El professor Marc Noy Serrano (Dept. Matemàtiques de la UPC), director del nou IMTech (Institut Universitari de recerca Matemàtica)

L'acte de presa de possessió del càrrec va tenir lloc el 27 d'octubre amb la presència del rector i de la secretària general de la UPC.

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) va publicar el 14 d'octubre al DOGC la creació de l’Institut de Matemàtiques de la UPC (IMTech), un nou institut universitari de recerca per impulsar l’activitat científica en l’àmbit de les matemàtiques des de la interdisciplinarietat i que tindrà seu a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).

L’Institut de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (IMTech) centrarà la seva activitat a impulsar la recerca en matemàtiques i àrees afins, orientada a la captació de talent i de recursos, el foment de la interdisciplinarietat, l’impuls a la transferència del coneixement i el suport a la recerca de qualitat. Potenciarà, doncs, l’activitat investigadora que es duu a terme en aquest àmbit de coneixement a la UPC, que és la institució amb més alta producció científica en matemàtiques i àrees afins de l’Estat espanyol.

L’IMTech és un projecte promogut per equips d’investigadors de matemàtiques, estadística, enginyeria matemàtica i ciències de la computació. La mecànica computacional, la bioenginyeria, la bioinformàtica, la neurociència,  la intel·ligència artificial, l’astrodinàmica, la supercomputació, la computació quàntica i la teoria de jocs són, entre d’altres, les línies de recerca de l’institut, que s’ubicarà a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC. L’IMTech també potenciarà els programes de màster i doctorat existents.

El Consell de Govern de la UPC va aprovar l'acord de creació de l'IMTech el desembre del 2019. La resolució de la creació d'aquest institut per part de la Generalitat de Catalunya ha tingut lloc l'1 d'octubre i s'ha publicat al DOGC el 14 d'octubre.

Més informació al web UPC.