El professor Antonio Huerta, nou director d'ICREA

Catedràtic del Departament de Matemàtica Aplicada III de la UPC, va ser director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona.

El matemàtic Antonio Huerta, professor de Matemàtica Aplicada a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona, ha estat nomenat nou director d'ICREA, la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats. ICREA és una fundació finançada pel govern català i dirigida pel seu patronat, que va néixer en resposta a la necessitat de noves fórmules de contractació que permetessin competir en igualtat de condicions amb altres sistemes de recerca, orientant-se a la amb contractació exclusiva del personal científic i acadèmic de major talent. Compta amb 244 investigadors de tots els camps del coneixement, des de filòsofs fins astrofísics, que porten a terme les seves investigacions en 50 institucions de Catalunya.

El professor Huerta, doctorat per la Northwestern University el 1987, és catedràtic a la UPC des de 1993, i ha estat professor visitant en École Centrale de Nantes, Swansea University i Ispra. Ha rebut, entre d'altres, els premis Thomas A. Jaeger (1989) i la medalla Prandtl (2008).