El Pla d'igualtat UPC proposa nomenar interlocutors de referència per cada centre sobre temes de discriminació o assetjament per qüestió de gènere

Les persones de referència per al Pla d'Igualtat - discriminació o assetjament a l'FME són el Narciso Román (cap d'estudis de Matemàtiques) i la Mireia Ribera (Suport a la direcció).

En la darrera reunió del Pla d'Igualtat de la UPC, que va tenir lloc el passat 9 de novembre, on són convocats tots els responsables d'Igualtat (de gènere) de cada centre, es va acordar que cada centre havia de nomenar persones de referència per tractar els temes de discriminiació o assetjament per qüestió de gènere.

A l'FME s'ha decidit que les persones de referència per aquests afers siguin:

• Narciso Román (cap d'estudis de Matemàtiques i responsable d'Igualtat de l'FME): cap.estudis.matematiques.fme@upc.edu
  • Mireia Ribera (suport a la direcció - secretaria de Deganat FME): deganat.fme@upc.edu

La UPC ha renovat el document que estableix el protocol a seguir en situacions d’assetjament sexual o per raons de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere. El document reforça els mecanismes de prevenció d’aquestes situacions amb l’objectiu de crear un entorn de treball respectuós a la Universitat.

Què és el Pla d'Igualtat?

El Pla d'Igualtat d'Oportunitats és el marc estratègic d'actuació de la UPC, tant amb la societat a què serveix i amb què està compromesa, com amb la seva comunitat universitària. A més, enforteix la relació amb i entre les persones, que son el principal actiu de la nostra Universitat.

La Comissió per a la Igualtat d'Oportunitats (CIO) Promou les accions de la Universitat adreçades a vetllar principalment per la no-discriminació, així com totes les actuacions necessàries per assolir la igualtat d’oportunitats dels col·lectius que ho necessitin.