El matematic i professor emèrit de la UPC Sebastià Xambó, distingit amb una de les medalles Narcís Monturiol 2020

Són atorgades pel Govern català en reconeixement al mèrit científic i tecnològic a deu investigadors del sistema català de coneixement (sis homes i quatre dones).

El Govern ha aprovat la concessió de la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic a deu investigadors del sistema català de coneixement (sis homes i quatre dones) i la Placa Narcís Monturiol, que reconeix una institució del país, a l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO). I una d'aquestes medalles ha estat atorgada al matemàtic i professor emèrit de la UPC, Sebastià Xambó. Doctor en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona (UB). Professor emèrit del Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i professor visitant del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS). Va ser degà de la Facultat de Matemàtiques i Estadística i vicerector de Sistemes d’Informació i Documentació de la UPC, i president de la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). Ha estudiat la geometria algebraica, la teoria de codis correctors d’errors i els seus aspectes computacionals, així com les àlgebres geomètriques i les seves aplicacions a la física i a l’enginyeria. L'any 2019 va ser reconegut amb la Medalla de la RSME.

Més informació al web de la UPC.

L'any 2018 va rebre una de les medalles Narcís Monturiol un altre matemàtic i professor de la UPC, el catedràtic Marc Noy per les seves aportacions en combinatòria i teoria de grafs.

Acompanyen al professor Xambó els investigadors i investigadores següents:

Ramon Brugada
Paul Christou