En Javier Gómez-Serrano, matemàtic i teleenginyer per la UPC, obté una ERC grant per resoldre el misteri dels fluids

04/09/2019

El Javier és llicenciat en Matemàtiques i Telecomunicacions per l'UPC al 2009, membre de la 1a promoció del CFIS i actualment treballa a la Universitat de Princeton (EEUU).

El projecte "Global existence and Computer-Assisted Proofs of singularities in incompressible fluids, with Applications", liderat per Javier Gómez-Serrano, ha obtingut una Starting Grant del Consell Europeu de Recerca (ERC), i comptarà amb una dotació de 1.485.000 euros al llarg de cinc anys. Es tracta d'un dels 12 projectes que han aconseguit aquesta prestigiosa ajuda en l'àrea de matemàtiques a tot Europa i l'únic d'Espanya. Gómez-Serrano es va doctorar al ICMAT i actualment és assistant professor a la Universitat de Princeton (EUA).

En Javier Gómez és llicenciat en Matemàtiques (FME) i enginyer de Telecomunicacions (ETSETB) per la Universitat Politècnica de Catalunya des del 2009, i membre de la primera promoció del CFIS (Centre de Formació Interdisciplinar Superior) . Va realitzar la seva tesi doctoral al ICMAT sota la direcció de Diego Còrdova, director científic del programa Severo Ochoa i membre del ICMAT. Després de finalitzar el seu doctorat, el 2013, i fins 2016 va ser instructor a la Universitat de Princeton (EE. UU.). En 2016 va obtenir una plaça de assistant professor a la mateixa universitat.

És autor de 20 articles científics publicats en revistes de reconegut prestigi en les àrees de Matemàtiques i Matemàtica Aplicada, alguns amb gran repercussió en la comunitat científica internacional. Gómez-Serrano ha estat reconegut amb el premi de la Societat Espanyola de Matemàtica Aplicada (SEMA) "Antonio Valle" al jove investigador (2018), i el premi Vicent Caselles de la RSME i Fundació BBVA 2017.

Més informació al web de l'ICMAT