El grup de recerca GAPCOMB (Geometric, Algebraic and Probabilistic Combinatorics) de la UPC ha rebut un ajut del programa europeu Marie Skłodowska-Curie RISE

L'objectiu del projecte és l'anàlisi de grafs amb mètodes probabilístics i analítics, amb aplicacions a l'estadística combinatòria i l'aprenentatge automàtic en xarxes. I està coordinat pel matemàtic i professor de l'FME-UPC, Marc Noy.

El grup de recerca GAPCOMB (Geometric, Algebraic and Probabilistic Combinatorics) de la UPC ha rebut un ajut del programa europeu Marie Skłodowska-Curie RISE (Research and Innovation Staff Exchange) per a dur a terme el projecte RandNET durant els pròxims 4 anys.

L'objectiu del projecte és l'anàlisi de grafs amb mètodes probabilístics i analítics, amb aplicacions a l'estadística combinatòria i l'aprenentatge automàtic en xarxes.

RandNET està liderat per la UPC i coordinat pel matemàtic de la UPC Marc Noy, que actualment està impartint docència al grau en Matemàtiques i al màster MAMME de l'FME. Els altres centres de la xarxa són: U. Oxford, U. Tècnica de Viena, U. Tècnica d'Eindhoven, École Polytechnique (Palaiseau), U. Pompeu Fabra, Charles U. Praga, Nokia Bell Labs (París), McGill U., Georgia Institute of Technology, U. Chile, IMPA Rio de Janeiro. Els entregables de RandNET inclouen: el disseny d'algorismes per produir conjunts de dades per a l'aprenentatge supervisat, que serà transformat en paquets de codi obert al laboratori Nokia Bell i enventualment en productes de software; cursos online d'anàlisi de xarxes que aspiren a ser una referència per a tota la comunitat científica.

El projecte preveu 185 mesos d'estades de recerca, 4 workshops i dues escoles d'estiu.