Conferència "Einstein i les matemàtiques”, a càrrec de Sebastià Xambó, professor emèrit de la UPC i exposició "100 anys d’Einstein a Catalunya”, comissariada per Antoni Roca Rosell, professor de la UPC.

En el marc de la Jornada “Einstein i l’actualitat de les seves contribucions", organitzada per l’IEC el 3/032023 per celebrar els 100 anys de la visita d'Albert Einstein a Catalunya.

La jornada “Einstein i l’actualitat de les seves contribucions” organitzada per la Secció de Ciències i Tecnologia de l'IEC el dia 3 de març de 2023 a la sala Pere i Joan Coromines de l'IEC.

• 11.30 h "Einstein i les matemàtiques", a càrrec de Sebastià Xambó i Descamps, matemàtic, professor emèrit de la Universitat Politècnica de Catalunya i president de la Societat Catalana de Matemàtiques (1995-2002).
  • Inauguració exposició “100 anys d’Einstein a Catalunya”, comissariada per Antoni Roca Rosell (UPC).

El febrer del 1923 Einstein arriba a Barcelona per impartir un curs, convidat per la Mancomunitat de Catalunya. El curs, de tres lliçons, es desenvolupà a l’Institut d’Estudis Catalans.
La jornada ens ofereix diferents punts de vista de l’actualitat de les contribucions d’Einstein, a càrrec d’estudiosos dels àmbits de la física, les matemàtiques i la història de la ciència. Einstein ocupa un lloc destacat en la ciència actual.
Algunes de les seves investigacions han tingut una vigència extraordinària, fins i tot més enllà dels errors que, per descomptat, també cometé.