Dos joves matemàtics titulats de l'FME guardonats amb els prestigiosos premis Josep Teixidor i Évariste Galois 2016

Joaquim Serra i Montolí obté el Premi IEC de Matemàtiques Josep Teixidor i Xavier Fernández-Real Girona rep el Premi Évariste Galois de la SCM.

Premi IEC de Matemàtiques JOSEP TEIXIDOR, 2016

Premi instituït l’any 1979 i ofert a la millor tesi doctoral o al millor treball d’investigació sobre matemàtiques.
En la sessió del 14 de març de 2016, el Ple de l’Institut d’Estudis Catalans, a proposta d’una ponència integrada per Manuel Castellet, Joan Girbau i Josep Vaquer (membres de la Secció de Ciències i Tecnologia), ha acordat per
unanimitat atorgar el Premi IEC de Matemàtiques Josep Teixidor corresponent a l’any 2016 al senyor:

Joaquim Serra i Montolí pel treball EDP el·líptiques i parabòliques: regularitat per a equacions de difusió no locals i dos problemes isoperimètrics.

Premi Évariste Galois de la Societat Catalana de Matemàtiques 2016

Premi instituït l’any 1962 i ofert a un treball d’investigació,bibliogràfic o d’assaig sobre matemàtiques.
En la sessió del 14 de març de 2016, el Ple de l’Institut d’Estudis Catalans, a proposta d’una ponència nomenada per la Societat Catalana de Matemàtiques i integrada per Tere Martínez-Seara, Artur Nicolau i Joan Saldaña, ha acordat atorgar el Premi Évariste Galois de la Societat Catalana de Matemàtiques corresponent a l’any 2016 al senyor:

Xavier Fernández-Real Girona pel treball Regularity theory for general stable operators: parabolic equations.