Curs Ramanujan FME 2024-2025 inaugurat!

17/10/2024

L'acte de celebració va tenir lloc el 16 d'octubre amb la sala d'actes de la Facultat plena a vessar i amb l'extraordinària lliçó inaugural de la professora Pilar Bayer.

Va ser un molt bon inici de curs, enguany dedicat al matemàtic hindú Srinivasa Ramanujan, amb gran assistència de públic FME, tant de professorat com també d'estudiantat. I amb la presència de la deessa Namagiri, font d'inspiració del matemàtic Ramanujan i que ens acompanyarà durant tot el curs.
La jornada va començar amb un breu repàs del curs passat i la presentació dels projectes per al nou curs,
per part de la Gemma Flaquer, delegada de recursos acadèmics i de Jordi Guàrdia, degà de l'FME. En Leo Costa, estudiant de GM i membre de la comissió Ramanujan va explicar els actes previstos per donar a conèixer aquest important personatge i les seves contribucions matemàtiques.
El moment important de l'acte va ser la lliçó impartida per la professora Pilar Bayer, presentada prèviament pel professor Sebastià Xambó.
La segona part de la jornada la va iniciar el lliurament del premi Carme Torras a les millors estudiantes dels primers dos cursos del grau en Matemàtiques i del grau en Estadística UB-UPC, patrocinat per AilyLabs i per l'FME respectivament, i que enguany van ser per les estudiantes Paula Esquerrà (GM) i Wenjia Ye (GE UB-UPC).
I les persones reconegudes del PDI i PAS vinculat a l’FME que s’han jubilat en el darrer curs van ser els professors Francesc Comellas, Maria Rosa Esteve, Margarida Mitjana, Paz Morillo i Jose Rodellar. També es va lliurar el pin de plata de l'FME commemoratiu a Jordi Calvo, del PTGAS.
Des de l'any passat que també es fa un reconeixement als membres del PAS a més de 25 anys de trajectòria professional vinculada a l’FME. I enguany el premi ha estat per Júlia Gonzàlez (que està a Gestió Acadèmica de la Facultat des de l'any 1999).

L'acte es va cloure amb les paraules de Miquel Soriano, vicerector de PDI de la UPC i les veus del Cor Ol·lari de l'FME cantant l'himne universitari Gaudeamus.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gravació de l'acte (Canal Youtube FME) (pròximament)