Arrenca la 8a edició del Planter de Sondeigs i Experiments per a treballs d'Estadística

23/01/2017

S'hi poden presenta alumnes de secundària i batxillerat (en grup o bé individual). Es repartiran càmeres de vídeo esporitves tipus go-pro i tauletes per als treballs guanyadors.

Com cada principi d’any, fidel a la cita, arriba la convocatòria del concurs Planter de Sondeigs i Experiments, que enguany arriba a la seva 8a edició. Aquest concurs, que convoquen les tres Facultats de Catalunya amb estudis de Grau en Estadística (Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC, la Facultat d’Economia i Empresa de la UB i la Facultat de Ciències de la UAB), s’adreça a estudiantat d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, i té com a objectiu principal despertar en els estudiants la curiositat per l'estadística com a eina fonamental en la recerca, tant en ciències experimentals com en ciències socials. Els equips participants (de fins a 5 alumnes) realitzen un treball d'estadística, on donen resposta a una pregunta rellevant utilitzant tècniques estadístiques, i presenten els seus resultats en un informe escrit.

Consulteu tota la informació de la vigent edició a Planter 2017

El concurs Planter de Sondeigs i Experiments també compta amb la col•laboració de: Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la UPC, Departament d’Estadística de la UB, Departament d’Econometria, Estadística i Economia Espanyola de la UB, Departament de Matemàtiques de la UAB, Institut d’Estadística de Catalunya (IDESCAT), Servei d’Estadística de la UAB, Societat Catalana d’Estadística i Societat Catalana de Matemàtiques.

Per a més informació:
Premis Planter 2016
Professora Lourdes Rodero, coordinadora del concurs i secretària del Jurat
Planter.fme@upc.edu

Barcelona, gener de 2017.