Conferències 'Leibniz, 300 anys després' a l'Institut d'Estudis Catalans

Seran impartides per les professores del Departament de Matemàtiques de la UPC M. Rosa Massa i Mònica Blanco. El 4 i el 18 de novembre respectivament.

L’any 2016 se celebra el tercer centenari de la mort d’un dels matemàtics més rellevants de la història, Gottfried Wilhelm Leibniz (Leipzig, 1646 –Hannover, 1716). Amb aquest cicle es vol commemorar aquest centenari.

Un dels objectius del cicle és presentar la figura de Leibniz des de la seva vessant com a matemàtic, donant a conèixer la seva obra i el seu impacte. A més, l’estudi de Leibniz i de la seva obra contribuirà a transmetre als participants del cicle una percepció de la matemàtica com a ciència útil, humana, interdisciplinària, dinàmica i heurística. Amb aquest homenatge a Leibniz, es pretén conèixer millor el seu pensament, així com les seves fonts i l’impacte que va tenir la seva obra tant al segle XVIII, com posteriorment.

Divendres 4 novembre a les 19 h a I'IEC
M. Rosa Massa (UPC) “Una aproximació a la figura de Leibniz: filòsof, físic, enginyer i matemàtic” i Guillermo Lusa (UPC) “Tras las huellas de Leibniz” 04/11/2016, IEC, Barcelona.

Divendres 18 novembre a les 19h
Mònica Blanco (UPC) “Algunes qüestions al voltant del càlcul de Leibniz” i Siegmund Probst (Leibnitz Archive) “Gottfried Wilhelm Leibniz (1646­1716) and John Wallis (1616­1703)” 18/11/2016, IEC, Barcelona

loc: Institut d’Estudis Catalans (C/ Carmen, 47 Barcelona) Tota la informació a