Conferència del matemàtic Louis Nirenberg, Premi Abel 2015, a la Facultat de Matemàtiques i Estadística de la UPC

Es dóna la circumstància que Louis Nirenberg ha estat el director de tesi de dos professors de la UPC: de Xavier Cabré (ICREA-Departament de Matemàtiques UPC) i d’Àlvar Vincacua, (Departament de Ciències de la Computació).

El prestigiós matemàtic nord-americà i Premi Abel 2015 juntament amb John F. Nash, farà una estada a Barcelona convidat per la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i el Departament de Matemàtiques de la UPC i donarà una conferència el dia 14 de juny a les 12 h a la sala d’actes de l’FME.

És la segona vegada que un premi Abel (guardó considerat com el Nobel de Matemàtiques) visita l'FME. L'anterior fou Michael Attiyah, que ens va visitar l'any 2008. El professor Nirenberg impartirà una conferència que portarà per títol ‘The maximum principle, moving planes et al. Aquesta activitat s’emmarca dins del cicle Col•loqui FME-UPC, una trobada de periodicitat quatrimestral al voltant d'un investigador de reconegut prestigi internacional. El Col•loqui FME - UPC és una iniciativa conjunta de la Facultat de Matemàtiques i Estadística, el Departament de Matemàtiques, el Departament d'Estadística i Investigació Operativa i el Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental.

Es demana confirmar l’assistència a la conferència emplenant aquest formulari d’inscripció.