Sobre l'organització del curs FME 2020-2021

28/07/2020

Informacions sobre l'organització del curs docent 2020-2021 adreçades especialment al professorat a partir de la situació del juny de 2020: en funció de com evolucioni tot plegat, s'hauran d'adaptar a les instruccions al moment actual.

Nota del degà de l'FME amb informacions sobre l'organització del curs docent 2020-2021 (1Q) adreçades especialment al professorat. (a 4 de juny 2020)

• Un dels punts més importants és la restricció d’aforament a les aules del 50% mentre duri l’emergència sanitària. Òbviament, si canvien les condicions de l’emergència sanitària en un sentit o un altre, l’FME s’adaptarà a la nova realitat.
  • Un altre és l’equipació d’un nombre important d’aules en sistemes de retransmissió en streaming. Aquest equipament permetrà fer les classes des de l’aula usant la pissarra tradicional, una tablet o una presentació amb l’ordinador de l’aula. I tot això serà retransmès en directe.
Pel que fa a l’FME, l’organització que preveiem per al curs vinent serà el següent :
  • Grau en Matemàtiques: Les classes de primer de mates seran totes presencials perquè es desdobla el grup de teoria. Les classes de teoria de les assignatures de segon a tercer es faran en streaming. Aquest streaming es podrà fer des de l’aula i hi podran anar com a màxim els estudiants permesos per les restriccions d’aforament i la disponibilitat d’aules. La resta ho podrà veure des d’una altra aula o des de qualsevol altra ubicació. Les classes de problemes i pràctiques seran totes presencials, i com a mínim un dels grups de cada assignatura es retransmetrà també en streaming per donar suport a aquells estudiants que no puguin assistir a classe per causa de l’emergència sanitària. Les assignatures de quart curs seran totes presencials i, si es considera necessari, es retransmetran també en streaming. Totes les assignatures de primer a tercer tindran un becari de suport o teaching assistant.
  • Màsters: Totes les assignatures es faran presencialment i es retransmetran també en streaming per donar suport a aquells estudiants que no puguin assistir a classe per causa de l’emergència sanitària.
  • Guia docent: En un altre ordre de coses, estem a punt de posar en marxa el procés per a l’elaboració de les guies docents del curs vinent. Ara mateix estem acabant d’actualitzar la informació del professorat i dilluns 8 de juny el responsables d’assignatura rebreu el missatge amb les instruccions per actualitzar-les. Vull aprofitar per remarcar que, quan ompliu la guia docent, NO heu d’especificar si les classes seran presencials o no. Tan sols heu d’especificar quantes hores fareu de teoria i quantes de problemes i pràctiques, però no si són presencials o no. També afegir que el mètode d’avaluació que proposeu ha de ser independent de si és presencial o no; és a dir, per exemple, si una assignatura planifica un examen parcial, aquest s’haurà de realitzar independentment de si és de forma presencial o telemàtica.
  • Inici de curs: Tot i que encara no hem pres una decisió definitiva, el més probable és que les classes del primer quadrimestre del curs 2020/2021 començaran el 14 de setembre i acabaran el 22 de desembre.

Ben cordialment,

Jaume Franch