Comunicat FME - Mesures per reduir la mobilitat de l'estudiantat

A partir de dijous 15 i fins al 31 d'octubre les classes passaran a ser no -presencials. El professorat podrà fer les classes de de les aules, la biblioteca restarà oberta i les proves d'avaluació de parcials seran presencials.

Comunicat del degà de l'FME - 13 d'octubre de 2020

Benvolgut professorat i estudiantat de l'FME,

Al llarg del cap de setmana, la Direcció General d'Universitats ha instat a les universitats catalanes a reduïr la presencialitat a les seves instal·lacions. El mateix Rector de la UPC ha enviat avui mateix un comunicat a tota la comunitat de la nostra universitat explicant les mesures acordades. Aquestes mesures acordades no responen a la falta de seguretat sanitària a les nostres aules, sinó a la voluntat de reduir al màxim la mobilitat del col·lectiu d'estudiants universitaris.

Les mesures acordades inclouen el pas a la no presencialitat de les classes al llarg d'aquesta setmana i fins al 31 d'octubre. Cada centre pot decidir quin dia fa el pas a la no presencialitat. És per això que l'equip deganal de l'FME, un cop analitzats els pros i contres de cada opció, ha decidit:

- Dimecres 14 es mantenen les classes presencials com estaven programades.

- Dijous 15 totes les classes ja es faran en format no presencial, i romandran en aquest format fins al 31 d'octubre inclòs si no hi ha mesures addicionals que ho prorroguin.

- El professorat podrà fer les classes des de les aules que tenen sistemes de videogravació si això els resulta més còmode. Però els estudiants les hauran de seguir igualment online.

- La biblioteca romandrà oberta fins a les 18 h amb les mateixes condicions actuals: cita prèvia i aforament limitat.

- El bar de l'FME restarà tancat des del dia 15 d'octubre fins a nou avís.

- Les proves d'avaluació seran presencials, especialment els exàmens parcials fixats en el calendari acadèmic. Tanmateix, s'estudiaran mesures que facilitin la realització dels exàmens a aquells estudiants que estiguin confinats.

Esperem que la responsabilitat de tots permeti que es pugui tornar a fer classes presencials a partir de principis de novembre.

Ben cordialment,

Jaume Franch