Comunicats del degà de l'FME referent a l'inici del curs 21/22: any Kolmogorov

Enviat a tot el professorat i estudiantat de la facultat i d'interès per a tota la comunitat FME

Benvolgut professorat de l'FME,

Espero que hàgiu gaudit d'unes bones i merescudes vacances al llarg del mes d'agost.

El proper dilluns comença el curs de manera general a l'FME, amb algunes excepcions que, o bé ja han començat (Fonaments de la Matemàtica del Grau en Matemàtiques) o que comencen una mica més endavant (Grau d'Estadística dimecres o Màster de professorat a l'octubre). Tal i com es va acordar a la darrera junta de facultat que va tenir lloc al juliol, aquest serà l'any Kolmogorov a l'FME. Tot i que més endavant rebreu la invitació formal, us avanço que la conferència inaugural correrà a càrrec de la professora de l'FME Tere Martínez-Seara, i tindrà lloc el dimecres 27 d'octubre.

Les classes seran totes PRESENCIALS. Les mesures dictades pel Procicat la setmana passada i publicades al DOGC permeten un aforament de màxim del 70% de cada aula. Tenint en compte que avui encara s'estan matriculant els estudiants, encara no sabem exactament l'ocupació de grups i, per tant, pot haver-hi canvis en l'assignació d'aules incialment prevista. Si aquest és el cas, un n'informarem a finals d'aquesta setmana.

Les mesures sanitàries que caldrà tenir en compte són: l'esmentat aforament màxim del 70% de cada espai, l'us de mascareta als interiors, la utilització del gel hidroalcohòlic a l'entrada de l'aula, prendre's la temperatura a l'entrada de l'FME i mantenir les finestres obertes el màxim de temps possible.

En principi no caldrà retransmetre les classes en streaming atès que tots els estudiants podran anar a classe presencialment i, segons les normatives sanitàries actuals, no cal confinar-se en cas de ser contacte estret si es té la pauta completa de vacunació.

Esperem, doncs, que enguany puguem tenir un curs normal sense les restriccions ni els problemes sanitaris que hem patit els darrers cursos.

Aprofito l'avinentesa per saludar-vos ben cordialment i desitjar-vos un bon inici de curs 21/22,

Jaume Franch
Degà FME

Benvolgut estudiantat de l'FME,

En primer lloc espero que hàgiu gaudit d'unes bones i merescudes vacances i que comenceu el curs amb moltes ganes d'aprendre.

Us escric per donar-vos algunes indicacions pràctiques sobre el curs que tot just comencem. El més rellevant és que les classes seran presencials i el professorat no té cap obligació de retransmetre-les en streaming atès que els nostres estudis són presencials i tothom ha tingut l'oportunitat de vacunar-se. Amb l'actual normativa, l'aforament de les aules és del 70% de la seva capacitat; però ja hem planificat les aules de manera que tothom pugui anar a classe sense restriccions.

Us recordo que la pandèmia encara no ha acabat i que caldrà observar unes quantes recomanacions sanitàries:

-És obligatori l'ús de la mascareta sempre que s'estigui a l'interior de l'edifici.
-Cal rentar-se les mans amb freqüència. Tindreu gel hidroalcohòlic a les aules.
-En cas de ser contacte estret NO es pot assistir a classe llevat que estigueu vacunats. Us animo a vacunar-vos a tots aquells que encara no ho hàgiu fet.
-En cas que hi hagi un brot a una aula haurem de confinar a tots aquells estudiants que no estiguin vacunats. I recordeu que, amb caràcter general, les classes no es retransmetran en streaming.
-No caldrà indicar la posició en la que seieu a l'aula.
-La biblioteca i la sala d'estudis funcionaran amb normalitat llevat de les restriccions d'aforament fixades per les autoritats sanitàries.
-També tornarà a funcionar amb normalitat la sala Q per escalfar-vos el menjar i fer-la servir de menjador.
-Continua essent obligatori informar a l'adreça infocovid.fme@upc.edu si sou contacte estret o doneu positiu.

Aprofito l'avinentesa per desitjar-vos un bon i profitòs curs.
Ben cordialment,

Jaume Franch