Comunicat del Degà de l'FME referent a l'inici de l'any 2022

Enviat el 7 de gener per correu electrònic a tota la comunitat FME (estudiantat, PDI i PAS).

Benvolgut professorat, PAS i estudiantat de l’FME,

En primer lloc, vull aprofitar per desitjar-vos bon any i que aquest missatge us trobi bé de salut.

Dimecres dia 5 de gener el rector de la UPC ens va enviar un missatge per explicar-nos la situació de la pandèmia pel que fa a la nostra universitat arran de diverses reunions al màxim nivell tant autonòmic com  estatal. En el seu missatge el rector ens va concretar les directrius per a la tornada a l’activitat a partir del dia 10 de gener:

• Exàmens: Es manté la previsió de fer els exàmens presencialment. Caldrà arbitrar mesures adients - que hauran de ser acordades a nivell d'assignatura i amb coneixement de la direcció del centre - per als alumnes que no puguin assistir. Si és possible, i així ho decideixen els professors de l’assignatura, els alumnes confinats haurien de poder fer l’examen en modalitat virtual. Si no és possible perquè, per exemple, l’alumne no està en condicions físiques de fer l’examen, o si els professors de l’assignatura ho decideixen així, l’examen a aquests alumnes s’haurà de fer en una data posterior. Per justificar la manca d'assistència a l'examen presencial l'estudiant haurà de presentar un document amb validesa oficial, ja sigui un certificat d'un CAP o d'un hospital, o almenys d'una farmàcia que ho comuniqui a CatSalut.
  • Biblioteques: Mantindrem el règim d’utilització que vam fixar per les vacances: ocupació al 70% i pre-reserva. Ratificarem o revisarem aquesta decisió abans de l’inici del segon quadrimestre, segons l’evolució de la situació epidèmica.
  • Docència el segon quadrimestre: D’acord amb les instruccions de les administracions, planifiquem el quadrimestre amb la mateixa presencialitat d’abans de la pandèmia i actuarem d’acord amb el pla sectorial d’universitats aprovat pel PROCICAT: si es detecten casos aïllats es confinaran els afectats durant el període que determinin les autoritats sanitàries; si es detecta un brot comunitari es confinarà el grup corresponent.
  • Teletreball en el col·lectiu del PAS: Mantindrem la instrucció vigent des del passat dia 23/12 i fins al 14/1, de facilitar el teletreball al PAS, per aquells llocs definits com a teletreballables, i fins a 4 dies d’acord amb el cap de la unitat, sempre que la nova situació organitzativa no vagi en detriment del servei. En funció de l’evolució de la pandèmia i de les necessitats establirem una nova instrucció al llarg de la setmana vinent.

Els consellers de Recerca i Universitats i de Salut han convocat als rectors el pròxim dia 18 per valorar de nou la situació, però la nostra expectativa és que en aquesta reunió es ratificarà la política de normalitat i presencialitat.

Jaume Franch

Degà FME