Comunicat del degà de l'FME d'inici del segon quadrimestre del curs 2020/2021

Enviat a tota la comunitat FME (estudiantat, PDI i PAS) el dilluns 1 de febrer de 2021: Totes les classes de l’FME seran online excepte els exàmens de totes les titulacions i les classes de problemes de les assignatures obligatòries del grau en Matemàtiques, que seran presencials.

Comunicat del degà de l'FME d'inici del segon quadrimestre del curs 2020/2021

Benvolgut professorat i estudiantat de l’FME,

S’apropa l’inici de les classes del quadrimestre de primavera a l’FME, previst per al dia 8 de febrer. Falta, doncs, exactament una setmana.

Com en tot moment al llarg d’aquesta pandèmia, estem a expenses de les decisions de les autoritats sanitàries i del Procicat, que haurà de decidir, al llarg d’aquesta setmana, les noves mesures efectives a partir del dia 7. En tot cas, si les mesures no canvien, a nivell universitari es permetrà presencialitat per fer classes pràctiques i exàmens.

En aquest sentit vull fer-vos partíceps de les següents reflexions:

• Els Rectors de les universitats catalanes defensen que els campus són espais segurs i reclamen recuperar la presencialitat quan el Procicat els ho permeti.
  • La presencialitat és el segell d'identitat de la majoria de centres per garantir la igualtat i l'equitat entre els estudiants.
  • Els estudiants estan molt saturats de seguir les classes online i necessiten recuperar la presencialitat, com a mínim parcialment. Això és especialment important per als estudiants de grau, i encara és més important per als estudiants de primer curs.
  • Les universitats, i en particular l’FME, són espais segurs i s’han pres moltes mesures per garantir la seguretat sanitària quan hi ha hagut activitats presencials.
  • Altres centres de la UPC interpreten les classes de problemes com a classes pràctiques.

Tot plegat ens ha dut a decidir que, mentre no canviïn les restriccions sanitàries, totes les classes de l’FME seran online excepte els exàmens de totes les titulacions i les classes de problemes de les assignatures obligatòries del grau en Matemàtiques, que seran presencials. Recordeu que aquestes classes són en grups més reduïts i, per tant, es pot deixar la distància de seguretat entre els estudiants. També cal recordar que aquestes classes tenen lloc totes elles en dimarts i dijous. Tot i que les classes s'iniciaran el dia 8, la presencialitat s’iniciarà la setmana del 15 de febrer atès que la primera setmana de classe algunes assignatures no fan classes de problemes. També seran presencials les classes de reforç de primer que es fan per la tarda, precisament en dimarts i dijous.

Tanmateix, per garantir el seguiment de les classes a aquells estudiants que, per un motiu o un altre, no puguin assistir presencialment a les classes, com a mínim un dels grups de problemes serà retransmès en streaming.

Addicionalment, aquells professors que heu de fer la classe online però voleu fer les classes en streaming des de les aules de l’FME, indiqueu-ho als responsables de la vostra titulació a fi de poder coordinar-ho.

Vull insistir un cop més en totes les mesures que cal prendre per garantir la seguretat:

• Cal prendre’s la temperatura cada dia a l’entrar a l’FME en un dels dos termòmetres que hi ha a cada costat de l’entreda principal.
  • Els estudiants hauran de seure a les cadires marcades com a disponibles. Per a cada assignatura ompliran l’aplicatiu que els proporcionarem per indicar a quina posició de l’aula estan asseguts.
  • Caldrà respectar escrupulosament el grup en el que els estudiants estiguin matriculats.-La mascareta s’ha de dur posada en tot moment .
  • S’han d’evitar les acumulacions i cal guardar la distància de seguretat mentre estigueu dins l’FME.
  • Totes les aules estan equipades amb gel hidroalcohòlic. Renteu-vos les mans i netegeu el vostre espai abans d’usar-lo si no és a primera hora del matí.
  • Les finestres han de romandre prou obertes per garantir la ventilació. Donarem indicacions més precises sobre aquest punt més endavant.

Amb la confiança que aquestes mesures seran suficientment efectives per garantir la seguretat, aprofito per saludar-vos ben cordialment i desitjar-vos que estigueu bé de salut,

Jaume Franch

Degà FME