Comunicat del Degà de l'FME - 17 de desembre 2020

17/12/2020

Situació actual davant les festes nadalenques, prudència i esperança.

Comunicat del Degà de l'FME  - 17 de desembre 2020

Benvolgut professorat, PAS i estudiantat de l'FME,

Estem arribant al final del període de classes del quadrimestre de tardor del curs 2020/2021, un altre quadrimestre excepcional per culpa de la pandèmia del COVID 19. Com sabeu, el quadrimestre va començar amb classes presencials i amb aforament limitat al 50%. Les coses van funcionar prou bé, sense pràcticament casos positius entre el personal i l'estudiantat fins a mitjans d'octubre. Fou aleshores quan, atès que les dades de la pandèmia empitjoraven molt ràpidament, es va decidir suprimir tota l'activitat presencial a les universitats, exceptuant els exàmens i les pràctiques que no es poguessin fer telemàticament. Aquesta nova situació va començar el 15 d'octubre.

Durant aquests dos mesos hem pogut fer els exàmens presencialment i hem mantingut l'esperança de poder tornar a fer classes presencials, si més no als primers cursos dels graus. Es va sol·licitar al Procicat que es considerés aquesta possibilitat a la Fase 2, que havia d'entrar el dia 7 de desembre; tanmateix, degut a l'empitjorament de les dades, no es va arribar a passar a la Fase 2 i, per tant, no es va permetre aquest retorn a les aules.

Ara mateix es mantenen les previsions per al mes de gener; és a dir, es podran fer els exàmens presencialment. Però hem d'estar alerta de les possibles restriccions si les dades empitjoren. Per tant, us demano que tingueu prevista alguna alternativa online a l'examen presencial per si, a darrera hora, ens impedeixen fer-los presencialment. Per sort, ja tenim l'experiència del quadrimestre passat, que va anar prou bé, si més no a l'FME.

Qualsevol novetat que hi hagi us la farem arribar de seguida. El Rector i els directors de centre estem en contacte permanent per canalitzar tota la informació i fer-vos-la arribar ràpidament, així com per prendre les mesures adequades.

Permeteu-me acabar demanant-vos molta prudència i desitjant-vos que, en la mesura del possible, gaudiu de les festes de Nadal i d'un merescut descans aquests dies. I també vull fer un crit d'esperança, aviat la població es podrà vacunar i podrem anar tornant a una certa normalitat mica en mica.

Ben cordialment,

Jaume Franch