Comunicat de final de curs del degà de l'FME (30/07/2020)

Adreçat a professorat, estudiantat i PAS de l'FME amb les darreres novetats sobre el curs 2020-2021 i per desitjar unes bones i merescudes vacances per a tothom.

Benvolgut professorat, PAS i estudiantat de l’FME,

M’adreço a vosaltres com he anat fent al llarg de tots aquests temps extraordinaris per explicar-vos les darreres novetats de cara al curs vinent i pel tancament de l’actual.

Des de l’equip deganal hem treballat intensament en les darreres setmanes en la preparació del curs vinent. El proppassat dimarts 28 de juliol, la junta de facultat de l’FME va aprovar l’organització del curs vinent que ara us passo a detallar:

Marc General

Les aules tindran un aforament limitat al 50% de la seva capacitat. Això implica que, en algunes assignatures, no tots els estudiants cabran a l’aula. Quan això passi, les classes es retransmetran en streaming via la plataforma que la UPC proveeixi, segurament Google Meet. En aquest sentit, a partir del 30 de setembre, ja no tindrem la versió Premium per a tothom, però es pot sol·licitar per a aquells professors que la necessitin. La diferència entre la versió lliure i la premium és, essencialment, de capacitat de persones connectades (100 vs 250, per tant no afecta a les classes de l’FME) i la impossibilitat de gravar les classes. Per tant, si algun professor desitja gravar les classes mitjançant aquesta plataforma, ens ho ha de sol·licitar i la UPC li pagarà la llicència Premium de Google Meet.

Hi haurà 8 aules amb dotades amb sistemes de gravació: S02, S04, 001, 002, 005, PC1, PC2, 103.

A banda de les 4 aules informàtiques, disposarem de dues aules electrificades per fer-hi classe amb portàtils (especialment per a cursos de màster): la 005, que ja la teníem, i la 002.

Mascaretes
: Segons el document aprovat pel consell de govern de la UPC no és obligatori que el professor utilitzi la mascareta per fer classe. Però en el curs de l’ICE organitzat pel servei de prevenció de riscos laborals de la UPC es va informar que sí seria obligatòria seguint la normativa del Procicat per a espais tancats. Atès que sembla que a les escoles de primària i secundària no és obligatòria, s’ha elevat una consulta al Rectorat que l’ha traslladat al Procicat. Estem a l’espera de la resposta. En cas que sigui obligatòria, ho serà per a tothom, alumnes i professors, i serà suficient una mascareta quirúrgica. Si algun docent la vol dur del tipus FFP2, pot sol·licitar-la i li’n proveirem una.

Material addicional
: Dins del pressupost per equipament de les aules també ens queda una partida per comprar tauletes o pantalles tàctils tipus Xp-pen per als professors que les desitgin. Si algú té alguna necessitat d’aquest tipus, feu-nos-ho arirbar i farem la comanda.

Tot que hem explicat fins ara i el que ve a continuació és en el supòsit que es poden fer classes presencials. Si les autoritats sanitàries decreten que no es poden fer presencials o que hi ha restriccions addicionals, ens adaptarem a les normatives decretades. En aquest moment també poden ser útils les pantalles tàctils o les tauletes comentades en el punt anterior.

El curs començarà el 14 de setembre per a totes les titulacions del Grau en Matemàtiques i els dos Màsters gestionats per l’FME, amb l’excepció de les assignatures de primer curs Fonaments de les Matemàtiques i Informàtica, que començaran el dia 7 de setembre. El Grau d’Estadística i el Màster de Formació de Professorat d’Ensenyament Secundari especialitat matemàtiques, que començaran el 5 d’octubre. Tota la informació sobre els calendaris, calendaris d’exàmens, horaris, guies docents, etc, van ser aprovats per la Junta de Facultat i estan penjats als apartats corresponents del web de l’FME.

Grau en Matemàtiques

Totes les assignatures de primer a tercer tindran un Teaching Assistant.

Les assignatures de primer curs Àlgebra Lineal i Càlcul en una variable tindran dos grups de teoria i els estudiants podran anar presencialment a totes les classes. A l’assignatura de Fonaments de les Matemàtiques també tindrà aforament suficient per a tots els estudiants. L’assignatura Informàtica pot tenir alguns problemes de capacitat, però els professors prepararan suficient material per poder seguir les classes online, de manera síncrona i assíncrona.

Les assignatures de quart curs també seran 100% presencials.

Algunes assignatures de segon i tercer curs poden tenir problemes d’aforament (depenent de la matrícula). En aquest cas, les classes de teoria es faran en streaming, que es podrà seguir a l’aula del costat. El Teaching Assistant ajudarà el professor en la retransmissió de les classes.

Grau en Estadística

Les classes de tercer i quart que es fan a l’FME seran majoritàriament presencials. Si en alguna assignatura (depenent de la matrícula) no hi caben tots els estudiants a l’aula, es retransmetrà la classe en streaming.

Màsters

Seran 100% presencials. Si algun estudiant té problemes per iniciar el curs presencialment, se li donarà suport online.

Resultats acadèmics curs 19-20

Els resultats acadèmics del curs actual no han diferit gaire dels altres anys. Això ha estat així gràcies a la gran tasca realitzada pel professorat i per l’esforç addicional fet pels estudiants. Vull aprofitar aquestes ratlles per agraïr a tothom l’esforç i la dedicació; sense ells aquests resultats no haurien estat possibles. No vull obidar el PAS, que també ha demostrat la seva gran professionalitat en aquestes condicions adverses.

Tots ens hem merescut unes bones vacances, de les que espero que podem gaudir plenament a partir d'aquest dissabte. Bon estiu a tothom i carregueu les piles que bona falta ens fa.

Ben cordialment,

Jaume Franch